خیاط‌های سریال «بازی تاج و تخت» هم پا به میدان مبارزه با کرونا نهادند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱

خیاط‌های سریال «بازی تاج و تخت» هم پا به میدان مبارزه با کرونا نهادند

گروه 150 نفره از خیاط‌های لباس که پیشتر در سریال هایی مانند «بازی تاج و تخت» و «دانتون ابی» کار کرده اند، در روزهای کرونایی برای پرستاران روپوش می دوزند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، خیاط‌های لباس در بریتانیا که به طور معمول برای بازیگران آثار نمایشی از «دانتون ابی» گرفته تا «بازی تاج و تخت» و «بتمن» لباس می دوختند در دوران مبارزه با شیوع ویروس کرونا برای دوخت روپوش پرستاری بسیج شدند.

این تیم با کار کردن در آشپزخانه ها، انبارها و اتاق های زیرشیروانی در سراسر کشور برای بازگرداندن پزشکان به وضعیت عادی در تلاش هستند.

دالسی اسکات که به تازگی در اقتباس رمان فیلیپ پولمن در سریال «نیروی اهریمنی‌اش» برای شبکه  بی‌بی‌سی مسئولیت دوخت لباس های‌ روث ویلسون را برعهده داشته است رهبری این اقدام را به دست گرفته است.

گفته می شود در حال حاضر تقریبا ۱۵۰ خیاط که پیشتر در کارهایی مانند «جنگ ستارگان» و سریال های «غربیه» و «دکتر هو» کار کرده اند، در حال تولید لباس هستند.

دالسی اسکات در این باره به رویترز گفت: این اتفاق از هرچیزی که فکرش را می کردم فراتر رفته است، ما خارق العاده هستیم، شبکه جهانی خیاط های لباس ما را در این امر کمک می کنند.

اسکات به همراه تیم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» برای تهیه مواد اولیه، تقاضای ۱۵۰۰ پوند اعانه کرده بودند که البته بعد از دو هفته نزدیک به ۴۴ هزار پوند جمع آوری کردند و توانستند نزدیک به ۶ هزار دست لباس مربوط به پرستاران تولید کنند.

اسکات در این باره گفت: این اتفاق حس خوبی است و موجب شده ایمان من به مردم احیا شود، فکر می‌کنم این مسئله عالی است. اما در عین حال، وقتی می ‌بینید که نیاز مبرم به چه چیزی وجود دارد، بسیار اندوه بار است.

اسکات اولین مجموعه روپوش های پرستاری تولید شده را به زنی در روستای مجاور محل سکونتش تحویل داده است.

شیوع ویروس جدید کرونا موجب افزایش تقاضا برای همه چیز از جمله روپوش پرستاری شده و این امر باعث شده است تا گروه های داوطلب فراوانی برای پر کردن این شکاف تلاش کنند.

در صفحات اجتماعی نیز اسکات و تیم همراهش توسط بازیگران و نویسندگانی که با آنها کار کرده اند مورد تشویق قرار گرفته اند از جمله این افراد می توان به هیو بونه‌ویل بازیگر نقش رابرت کرالی هفتمین ارلِ گرانتهام در سریال «دانتون ابی» اشاره کرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است