فعالیت کتابخانه‌های منطقه هشت در روزهای قرنطینه | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴

فعالیت کتابخانه‌های منطقه هشت در روزهای قرنطینه

کتابخانه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 در روزهای قرنطینه تولید بیش از 50 عنوان برنامه همراه شهروندان بودند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، کتابخانه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای سبک زندگی در روزهای قرنطینه با شعار «خانه امن تراست» و تولید بیش از ۵۰ عنوان برنامه همراه شهروندان بودند.

اجرای «مسابقه کتابخوانی مجازی از  علی (ع) به مالک» فرمان حضرت علی به مالک اشتر ترجمه سید مهدی شجاعی، برگزاری «کارگاه داستان نویسی مجازی» با حضور محمدرضا گودرزی نویسنده، منتقد ومدرس داستان نویسی، معرفی وخوانش کتاب با حضور نویسندگان طاهره ایبد، قاسمعلی فراست، محمدرضا گودرزی و رفیع افتخار در قالب فیلم و پادکست، تهیه پادکست از خوانش و نقد داستان توسط محمدرضا گودرزی نویسنده و منتقد ادبی، تهیه «فتوکلیپ حکایت ضرب المثل ها» که در هر شماره یکی از ضرب المثل ها و حکایت های مربوط به آن آمده است، تهیه  فتوکلیپ با عنوان ۸ دلیل برای مطالعه، معرفی کتاب «چهارده گفتار پیرامون ارتباط معنوی با حضرت مهدی (عج )»، تهیه «فتوکلیپ جرعه ای از کتاب» که در هر شماره از این محصول یک کتاب معرفی و بخش هایی از این کتاب مطرح می شود، از برنامه های ادبی کتابخانه گلستان است.

همچنین معرفی کتاب های «آیین زندگی» با موضوع «چگونه تشویش و اضطراب را از خود دور کنیم؟» نوشته دیل کارنگی، «انسان ۲۰۲۰ ؛مهارت های فوق العاده ضروری برای هر انسان موفق در سال ۲۰۲۰» نوشته سعید محمدی، «۳۶۵ پیشنهاد برای شاد کردن کودکان» نوشته بیل آدلر، «چهل فکر سمی را کنار بگذار» نوشته آرنولد لازاروس از دیگر فعالیت های این کتابخانه در روزهای قرنطینه خانگی بود.

معرفی کتاب های «کتابت را بنوش ۱ و ۲»، معرفی و تهیه چکیده ای از کتاب های اثر مرکب، نمایه سبز با معرفی ۵ کتاب در حوزه مهدویت برای آشنایی و درک مناسب نسل امروز از انتظار، بررسی آداب خانه نشینی کرونایی با کتاب بازی، آگاهی و مطالعه، روش های کتاب خوانی برای کودکان و رشد علاقه مندی آنها به کتاب بخشی از فعالیت های کتابخانه شقایق در فضای مجازی برای خانواده ها بود.

همچنین «گذری بر کتاب» با معرفی و خوانش کتاب های حوزه روانشناسی برای خانواده، سلامتی با کتاب و معرفی کتاب با موضوع سلامت، تندرستی و تغذیه مناسب، «برگی از کتاب مثنوی معنوی»، حدیث انتظار ۱ و ۲ به همراه معرفی کتاب در حوزه مهدویت از جمله عناوین برنامه های کتابخانه شهربانو بود.

«بهار با کتاب» نیز در دو نوبت با معرفی کتاب های چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟، کتاب بازی ، خانواده و پرورش خلاقیت در کودکان، کلام امیرالمومنین بررسی گزیده سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه، در انتظار منجی با معرفی کتاب «لحظه لحظه با موعود در موضوع مهدویت» از فعالیت های کتابخانه دکتر شهیدی در روزهای قرنطینه بود.

«یک پرس کتاب» با تهیه فتوکلیپ از نویسندگان، معرفی و خوانش کتاب زهره کیایی و طاهره ایبد، تهیه «فتوکلیپ سخنان بزرگان» در ۵ بخش با موضوع مهدویت، صبرو بردباری، موفقیت، کتاب و کتابخوانی، مادر، «برفراز سیمرغ» با معرفی کتاب های «منطق الطیر» ویژه کودکان و نوجوانان بخشی از فعالیت های کتابخانه فرزانگان در فضای مجازی بود که با استقبال  مخاطبان رو به رو شد.

معرفی «کتاب های چهل نامه به همسرم»، «جهان در پوست گردو» ، «بابا لنگ دراز»، معرفی کتاب در حوزه مهدویت برای دو گروه سنی کودک و بزرگسال را نیز می توان از برنامه های کتابخانه گلبرگ نام بُرد.

خوانش کتاب کودک «فیل کوچولو»، «هفت شهر عشق» شرح اصطلاحات اشعار مولانا، قرنطینه با کتاب معرفی و خوانش «آشیانی بر باد و مه» توسط نویسنده مژگان زارع، خوانش کتاب «شب ققنوس» توسط نویسنده نازیلا نوبهاری، معرفی کتاب های فاخر ادبیات داستانی برای مطالعه، خوانش کتاب «بساز دلم» توسط نویسنده پروانه شفایی با مشارکت کانون ادبی سلام، قرنطینه با شعر و شعرخوانی مسعود سلیمانی با مشارکت کانون ادبی سلام، معرفی کتاب «نامیرا» اثر صادق کرمیار و قصه خوانی کودکانه از کتاب «سه نقطه» نوشته رفیع افتخار نیز بخش هایی از فعالیت مستمر کتابخانه سلام در فضای مجازی بود.

هم اکنون نیز علاقه مندان می توانند برای پیگیری و بهره برداری از برنامه های ذکرشده کتابخانه های منطقه ۸ و نیز پیگیری برنامه های بعدی به اینستاگرام فرهنگ سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است