«کهربا» انیمیشنی درباره ازدواج اجباری است/ «داش آکل» در هنر و تجربه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
هاجر مهرانی در گفتگو با صبا:

«کهربا» انیمیشنی درباره ازدواج اجباری است/ «داش آکل» در هنر و تجربه

هاجر مهرانی این روزها در تدارک تولید انیمیشن جدیدش با نام «کهربا» است که به موضوع ازدواج های اجباری در جنوب کشور می پردازد.

هاجر مهرانی کارگردان در گفتگو با خبرنگار صبا درباره جدیدترین انیمیشن خود با نام «کهربا» عنوان کرد: این انیمیشن با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دست ساخت است و به احتمال زیاد زمان آن ۸ تا ۱۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کلید کار زده شده و در بخش «ساخت عروسک» در مرحله پیش تولید و در بخش «انیمیت» در مرحله تولید هستیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه انیمیشن «کهربا» به موضوع ازدواج های اجباری در جنوب کشور می پردازد، بیان کرد: هنگام نگارش فیلمنامه، توجه من و مریم چالش که هر دو نویسندگان این انیمیشن هستیم به این موضوع جلب شد و تصمیم گرفتیم انیمیشنی با موضوع ازدواج های اجباری بسازیم.

مهرانی درباره انیمیشن دیگرش با نام «داش آکل» که در حال حاضر در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، توضیح داد: این انیمیشن اقتباسی آزاد از داستان کوتاه داش آکل صادق هدایت است که تولید آن ۲ سال طول کشید و در سال ۹۵ این کار به اتمام رسید. مدت زمان این انیمیشن ۱۴ دقیقه است و اکنون همراه با پنج فیلم کوتاه دیگر در بسته اکران تیرگان در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است.

وی در پایان درباره تجربه حضورش در گروه «هنر و تجربه» گفت: اکران فیلم های کوتاه در گروه «هنر و تجربه» این امکان را فراهم کرد که مردم بیشتری با فیلم کوتاه آشنا شوند و اینگونه فیلم ها را روی پرده بزرگ سینما ببینند.

عوامل انیمیشن «داش آکل» عبارتند از کارگردان، طراح کاراکتر و استوری‌بورد: هاجر مهرانی، آهنگساز: مریم چالش، فیلمنامه: هاجر مهرانی، مریم چالش با اقتباس از داستان «داش آکل» نوشته صادق هدایت، انیماتورها: زهرا آیت‌اللهی، سیامک تکللو، حجت اعظم‌پور، لاله ضیایی، طراح بک‌گراند و لوگو: مرتضی نائیجی، خوانندگان: مهدی امامی، ثمین قربانی، نوازنده ضرب زورخانه، تمبک، دایره: شایان میرزایی، نوازنده کمانچه: مریم چالش، صداپیشگان: حامد جعفری، حامد ذبیحی، پریسا صبوری، فهیمه باروتچی، رنگ‌آمیزی: لیلا یادگاری، ندا هاشمیان، گلرخ الوان، عباس اصطهباناتی، الیکا مهران‌پور، طراحی و ترکیب صدا: مرتضی احرابی، پیمان واحدی، صدابردار بخش دوبله: ساره نذیری، صدابردار موسیقی، میکس و مسترینگ: آرش کوچکان (استودیو آرتان)، ترجمه: محمدحسین ایمانی‌خوشخو.

عکس کنار خبر از انیمیشن «داش آکل» است.

ریحانه مقدم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است