دست‌خط پل مک‌کارتنی ۹۱۰ هزار دلار فروش رفت/ گنجینه‌های بیتلز در حراجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰

دست‌خط پل مک‌کارتنی ۹۱۰ هزار دلار فروش رفت/ گنجینه‌های بیتلز در حراجی

حراجی آمریکایی «جولین» مجموعه‌ای از یادگارهای گروه انگلیسی و پرآوازه بیتل‌ها را به مناسبت پنجاهمین سالگرد پایان کار این گروه، به حراج گذاشت.

به گزارش خبرگزای صبا به نقل از رویترز، متن ترانه معروف «Hey Jude» گروه بیتلز به دستخط پل مک‌کارتنی خواننده و آهنگساز این گروه افسانه‌ای، روز جمعه ۱۰ آپریل در «حراجی جولین – Julien’s Auctions» به قیمت ۹۱۰ هزار دلار فروش رفت. این رقم ۹ برابر پیش‌بینی‌ها بود.

در این حراجی همچنین یک درام باس منقوش به لوگوی گروه بیتلز که از آن در کنسرت آمریکای شمالی این گروه انگلیسی در ۱۹۶۴ استفاده شده است، به قیمت ۲۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

این وسایل بخشی از مجموعه ۲۵۰ عددی از یادگارهای گروه بیتلز بودند که حراجی جولین روز جمعه آن‌ها را در یک مراسم آنلاین به مناسب پنجاهمین سالگرد فروپاشیدن این گروه به حراج گذاشت.

در ادامه این حراجی تابلویی نقاشی از جان لنون و همسرش یوکو اونو با نام «بگیسم» – که به جنبش ضد نژادپرستی آنان اشاره دارد – به قیمت ۹۳۷۵۰ دلار چکش خورد و زیرسیگاری رینگو استار، درامر گروه که از آن در استودیوی ابی‌رود لندن استفاده می‌کرد به قیمت ۳۲۵۰۰ دلار به فروش رفت.

در میان آثار فروش رفته استیج چوبی کوچکی که این گروه از آن در محل تمرین و اجرای خود در لیورپول و قبل از آنکه به ستاره دنیای موسیقی بدل شوند، استفاده می‌کرد نیز به چشم می‌خورد.

قبل از برگزاری این حراجی، جیسون واتکینز، متخصص مجموعه جولین درامور موسیقی، نوشته‌ها و دستخط پل مک‌کارتنی از آهنگ «Hey Jude» – ضبط شده در ۱۹۶۸ در لندن – را اثری بسیار نایاب و ارزشمند خوانده بود.

او در این باره گفت: این آهنگ اثری بسیار شاخص و آشنا به گوش همگان است و این دست‌نوشته‌ها، راهنمای گروه در هنگام ضبط آن در استودیو بوده است.

پیش از این حراجی جولین هم به صورت آنلاین و هم به صورت فیزیکی در کافه هارد راک نیویورک صورت می‌پذیرفت، اما امسال به دلیل شرایط ویژه جهان و شیوع گسترده ویروس کرونا این مراسم تنها به صورت اینترنتی برگزار شد.

بیتلز گروهی انگلیسی در سبک راک‌پاپ و اهل لیورپول بود و اعضای آن را جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار تشکیل می‌داد. اعضای این گروه در ۱۹۶۰ فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند و بعد از ۱۰ سال همکاری در سال ۱۹۷۰ میلادی به دلایلی از هم جدا شدند.

بیتلز در کنار الویس پریسلی و مایکل جکسون از پرفروش‌ترین گروه‌های تاریخ موسیقی جهان است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است