راه‌اندازی پویش «موج همدلی» در رادیوهای استانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱

راه‌اندازی پویش «موج همدلی» در رادیوهای استانی

پویش «موج همدلی» در رادیوهای استانی صداوسیما راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، در پی فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنان ملت ایران به اقشار مستضعف، پویش «موج همدلی» در رادیوهای استانی صداوسیما راه‌اندازی شد.

وحید کمالی مدیر کل صدای استان ها با اعلام این خبر گفت: به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان به اقشار مستضعف، پویش «موج همدلی» در رادیوهای استانی صداوسیما در سراسر کشور راه اندازی می شود.

وی افزود: اداره کل صدای استان‌ها با پویش موج همدلی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود، این پویش در لبیک به منویات رهبری مبنی بر اینکه انتظار اقدام و عمل است، نه بی عملی و نشستن و چشم به در دوختن، طراحی شده و به مرحله اجرا در می‌آید که بر اساس آن نوای همدلی و مهربانی در صدای استانها طنین انداز می‌شود.

مدیر کل صدای استان با تشریح جزییات این پویش تصریح کرد: اهدافی که برای موج همدلی در نظر گرفته شده شامل ترویج فرهنگ مهربانی و همدلی، توجه به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، ترویج فرهنگ انفاق و تقویت همبستگی ملی در شرایط بحرانی است.

وی ادامه داد: بر این اساس محورهای موضوعی و عملیاتی مختلفی برای اجرا به صدای مراکز ابلاغ شده که از آن جمله می‌توان به طراحی و تولید آنونس‌هایی در تشویق خیرین و مردم در کمک و یاری به همنوعان، طراحی بخشی در تمام برنامه‌های زنده و تولیدی با رویکرد ترویج مهربانی و همدلی، گفت‌وگو با خیرین و گروه‌های مردمی در سراسر کشور که در این شرایط به کمک و یاری مردم و کادر درمانی و بیماران شتافته‌اند، ترویج نذرهای ماه مبارک رمضان در جهت‌دهی کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و انعکاس فعالیت‌ها و کارهای گروه‌های مردم نهاد در این حوزه اشاره کرد.

کمالی با بیان اینکه این پویش به دنبال ایجاد همدلی در میان اقشار مختلف مردم است، اظهار کرد: پویش موج همدلی به دنبال ترویج این حقیقت است که همدلی و یاری رساندن به هم نوع، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و فقیر و غنی در آن تفاوتی ندارند، هر کس در حد توان خود می‌تواند با این موج ملی همراه شود.

وی افزود: علاوه بر این و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، پویش موج همدلی به دنبال تبیین این مفهوم است که همدلی شرط ظهور است منتظر مهدی(عج) منفعل نیست از یک تماس و گفت‌وگو با اقشار آسیب‌دیده، با خانواده‌های داغدار تا خرید نان برای همسایه پیر و بیمار می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

مدیر کل صدای استان ها پایان اظهار کرد: تشویق مردم در رصد مشکلات محله خود و در صدد رفع این مشکلات برآمدن با هم دردی، همدلی و همکاری، از دیگر اهداف پویش موج همدلی به شمار می‌رود در حقیقت این پویش اجتماعی، فرصتی است برای مهربانی، برای نذر کمک و یاری همنوعان که در مدار آیه «فَمَن‌ یَعمَل‌ مِثقال‌َ ذَرَّهٍ خَیراً یَرَه‌ُ» می‌گردد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است