«ریشه‌ها»ی هنر مدرن ایران گرد هم آمدند/ فرصتی برای دیدن آثار مدرنیست‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰

«ریشه‌ها»ی هنر مدرن ایران گرد هم آمدند/ فرصتی برای دیدن آثار مدرنیست‌ها

«ریشه ها» عنوان نمایشگاهی از آثار هنرمندان مدرنیست ایران است که در فصل یک آن به آثار 23 نقاش مدرن ایران پرداخته شده است.

آریا شکوهی اقبال مدیر گالری «آریا» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره نمایشگاه «ریشه ها» که چهارم مردادماه در این گالری گشایش می یابد، توضیح داد: نمایشگاه «ریشه ها» در فصل یک به ارایه آثار نقاشی هنرمندان مدرنیست، متولد سال های ۱۲۹۷ تا ۱۳۱۹ اختصاص دارد و در فصل دو این نمایشگاه نیز آثار هنرمندان مدرنیست دیگری را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی تعداد آثار این نمایشگاه را حدود ۳۵ اثر ذکر کرد و درباره چگونگی گردآوری این آثار بیان کرد: این آثار را از مجموعه داران و صاحبان آثار گرآوری کرده ایم و با توجه به این که یکی از فعالیت های گالری آریا روی هنر مدرن ایران متمرکز است، یافتن این آثار و مالکان آن کار دشواری نیست.

شکوهی اقبال با بیان این که این آثار برای فروش در گالری ارائه می شود، درباره قیمت گذاری آثار هنرمندان مدرنیست که از قیمت های قابل توجهی در بازار هنر ایران برخوردارند، توضیح داد: این آثار بر اساس عرف جامعه هنری قیمت گذاری شده است و با توجه به این که آثار این هنرمندان به قیمت مشخصی در بازار هنر رسیده است، سعی ما این است که با توجه به عرف و رعایت انصاف کار قیمت گذاری انجام شود.

مدیر گالری آریا درباره تاثیرگذاری قیمت فروش آثار این هنرمندان در حراج های داخلی و خارجی بر قیمت های آثار نمایشگاهی آنها در گالری ها بیان کرد: حراج به طور کلی روی قیمت آثار هنری تاثیرگذار است به طور مثال وقتی اثر سهراب سپهری در ابعاد و کیفیت مشخصی ۵ میلیارد تومان فروخته می شود، طبیعی است که این قیمت روی اثر دیگری از این هنرمند با همین ابعاد و کیفیت نیز تhثیرگذار است. هر چند به طور طبیعی قیمت آثار هنری در گالری ها کمتر از قیمت های حراج است و نباید قیمت آثار در این دو رویداد با هم مقایسه شود اما به هر حال بی تاثیر نیست.

مدیر گالری آریا در پایان درباره جزییات قیمت این آثار اظهار کرد: لیست قیمت ها را زمانی که نمایشگاه آماده ارائه شود، می توان اعلام کرد.

نمایشگاه «ریشه ها» شامل حدود ۳۵ اثر از ۲۳ هنرمند مدرنیست ایران است که روز ۴ مردادماه در گالری آریا به نمایش درخواهد آمد.

در این نمایشگاه آثار احمد اسفندیاری، ژازه تباتبایی ،حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی، مارکو گریگوریان، سیراک ملکونیان، آیدین آغداشلو، منصوره حسینی، سهراب سپهری، ناصر عصار، لیلی متین دفتری، محسن وزیری مقدم، صادق بریرانی، بهمن دادخواه، علی اکبر صادقی، منصور قندریز، بهمن محصص، منوچهر یکتایی، هوشنگ پزشک نیا، جعفر روح بخش، بهجت صدر، حسین کاظمی، منوچهر معتبر روی دیوار می رود.

نمایشگاه «ریشه ها» تا ۲۵ مردادماه دایر است و علاقه مندان می توانند برای بازدید از این آثار همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000