فرهنگستان هنر درگذشت استاد کاشی‌تراشی را تسلیت گفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸

فرهنگستان هنر درگذشت استاد کاشی‌تراشی را تسلیت گفت

گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر درگذشت عباس کاظم‌پور، هنرمند پیش‌کسوت کاشی‌تراشی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر،گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر در پی درگذشت عباس کاظم‌پور، هنرمند پیش‌کسوت کاشی‌تراشی پیام تسلیت منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بازگشت همه به سوی اوست
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
استاد عباس کاظم پور از خیل کهن معماران سنتی و از نسل هنرمندان نقش پرداز و کاشی تراش دیار اصفهان به دیار باقی شتافت. هنرمندی که عمر شریفش را همچون سالکی خستگی ناپذیر وقف فراگیری فنون و مهارت های اصیل معماری ایرانی ـ اسلامی و خلق و احیاء و تزیین و مرمت آثار درخشان معماری کرد و با شور و شوقی بی‌پایان نسل جدیدی از هنرمندان و استادکاران را در کنار خود پرورش داد. بی‌شک خلق هزاران نقش و رنگ بی نظیر بر چهره این سرزمین و ترسیم عالمی زیباتر و سرنوشتی نکوتر برای مردمان آن و افتخاراتی چون مرمت، ساخت و اجرای کاشی های حرم های امیرالمؤمنین (ع)، امام حسین (ع)، امام کاظم (ع)، امام جواد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) کافی است تا رمز عاقبت بخیری و رستگاری اش گردد.

گروه تخصصی هنرهای سنتی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، درگذشت این هنرمند وارسته را به اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفته و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران واسعه و برای دوستداران، شاگردان و خانواده محترم به‌ویژه فرزندان داغدیده اش صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

عباس کاظم‌پور فرد، فرزند استاد ابراهیم (از استادان کاشی‌کاری و معماری سنتی اصفهان) سوم آبان ۱۳۲۳ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد. وی به عنوان یکی از استادان برجسته کاشی‌‌کاری و معماری سنتی اصفهان، با حفظ میراث گذشتگان، نوآوری‌هایی به این میراث هنری افزود و آثار ماندگاری را در تزیینات معماری، به ویژه کاشی کاری، رسمی‌ بندی، مقرنس، گره سازی و کاسه سازی خلق کرد که امروزه از آثار برجسته تزیینات معماری معاصر ایرانی ـ اسلامی به شمار می روند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است