منیژه حکمت: رسواتر از این می‌شود ذلت را فریاد زد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰

منیژه حکمت: رسواتر از این می‌شود ذلت را فریاد زد؟

منیژه حکمت به نامه جمعی از سینماگران مبنی بر آزادی سیدمحمد امامی واکنش تندی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا، منیژه حکمت نویسنده و کارگردان در توییتی  نامه جمعی از سینماگران به منظور درخواست آزادی سید محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» واکنش تندی نشان داد.

در این متن آمده است: «شرم بر ما، شرم بر سینماى ما که به خاطر نواله اى که برایمان پرت کرده اند این چنین به دریوزه گى افتاده ایم و عزت و آبروى فرهنگ و هنرمان را از کسى طلب می‌کنیم که غارت سفره ناچیز فرهنگیان کشورمان تنها خلاقیت اوست و چشم به دست او داریم تا بازگردد و از ابتکارات خلاقانه و عزتمندانه اش شاید لیسیدن کاسه اى هم نصیب ما گردد. چه شد که به اینجا رسیدیم ؟ اینها کیستند که بر جرائمشان هم نام هنر میگذارند و چاپلوسى و دستبوسى شان را عدالتخواهى و انسان دوستى می‌نامند .آیا رسوا تر از این می‌شود ذلت و حقارت را فریاد زد ؟»

بیشتر بخوانید

نامه‌ درخواست آزادی محمد امامی را امضا نکرده‌ام
کیانوش عیاری امضای نامه آزادی موقت امامی را تایید کرد/نیت‌مان انسان‌دوستانه بود!

بنابراین گزارش برخی از اهالی سینما نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ارسال کردند که ضمن تمجیدهای گسترده از سرمایه گذار سریال «شهرزاد» خواستار آزادی او به بهانه کرونا شده بودند؛ نامه‌ای که از زمان انتشار رسمی‌اش با ریزش امضا مواجه بوده و اسامی که امضاهایشان ذیل این نامه درج شده بود، یک به یک امضای این نامه را رد کردند.

در این نامه تمجیدآمیز از محمد امامی با الفاظی یاد شده که انگار درباره یک قهرمان ملی سخن به میان آمده و در نهایت خواستار آزادی موقت او شده‌اند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است