افشین هاشمی: یک پرسش باعث ساختن «صدای آهسته» شد

افشین هاشمی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره جدیدترین فیلم خود با نام «صدای آهسته» که قرار است از روز شنبه 5 مرداد در گروه «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز کند، عنوان کرد: این فیلم نگاهی فلسفی و پرسش گرایانه به تغییر جنسیت دارد ولی رویکردش با فیلم های اجتماعی یا مستند با همین موضوع متفاوت است.

او در ادامه درباره دلیل پرداختن به این موضوع گفت: با خواندن متن جذاب و پرسشگر محمد رضایی راد این پرسش برای من هم به وجود آمد؛ پرسشی غیرمستقیم از خود و از کبریا و در ادامه فکر ساخت این فیلم به ذهنم خطور کرد.

این کارگردان درباره اینکه چرا فیلمش را در گروه «هنر و تجربه» اکران می کند، توضیح داد: من فکر می کنم گروه «هنر و تجربه» فضای بسیار خوبی برای اکران اینگونه فیلم ها که موضوع و ساخت متفاوتی دارند، است.

هاشمی دلیل تاخیر چند ساله در اکران فیلم را اینگونه توضیح داد: فیلم «صدای آهسته» قرار بود سه سال پیش اکران شود ولی به دلیل مشکلات شخصی اکران فیلم به تاخیر افتاد، اما در این مدت گروه «هنر و تجربه» همیشه همراه و خواهان اکران این فیلم بود.

وی در پایان گفت: گمان می کنم مخاطبانی که به موضوعات ویژه یا زبان خاص در سینما علاقمند هستند، از دیدن این فیلم لذت می برند.

فیلم «صدای آهسته» از روز شنبه 5 مرداد در گروه «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می کند.

«صدای آهسته» که نگاهی فلسفی به تغییر جنسیت دارد، تاکنون در نمایش‌های بین‌المللیِ خود جوایز بهترین فیلمِ تجربی، بهترین فیلمِ آوانگارد، بهترین فیلمبرداری و… را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است.

این دومین فیلمِ افشین هاشمی پس از «خسته نباشید!» است که پیش از فیلم‌های «گذر موقت»، «خاله قورباغه» و «خداحافظ دختر شیرازی» ساخته شده و اکنون پس از سه سال فرصتِ اکران پیدا کرده است.

عوامل فیلم «صدای آهسته» عبارتند از تهیه کننده، طراح، تدوینگر، کارگردان: افشین هاشمی، نویسنده: محمد رضایی راد، مدیر فیلمبرداری: برنا جعفری، طراحی و هم آمیزی صداها: بهمن اردلان، تدوین صدا: سعید بجنوردی، طراح لباس و مشاور امور بازیگران: عاطفه نوری، موسیقی: اسکایلار دی کلهر، طراحی پوستر: یحیی پاکدل، بازیگران: منوروا سلزا، جورجیا وارنر، جو پلیستر، جیک جئون، کریس بردی، کیت موئت، با حضور افتخاری مارتین شمعون پور، اشکان خطیبی و با صدای رویا تیموریان.

ریحانه مقدم