مسئولیت هنرمندان در دوران قرنطینه سنگین‌ترست/ انتشار کتاب جدید برای عود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۴
مجید ناظم پور در گفتگو با صبا:

مسئولیت هنرمندان در دوران قرنطینه سنگین‌ترست/ انتشار کتاب جدید برای عود

مجید ناظم پور از انتشار کتاب «تکنیک های مضرابی برای ساز عود» خبر داد.

مجید ناظم پور خواننده و نوازنده که به تازگی کتابی تخصصی از وی به چاپ رسیده است در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: کتاب «تکنیک های مضرابی برای ساز عود» به تازگی منتشر شده و برای همه سازهای مضرابی قابل استفاده است.

این خواننده با اشاره به اینکه براساس تجربه سال ها تدریس تصمیم به تالیف و انتشار این کتاب گرفته است، تاکید کرد: تالیف و تدوین تمرین های نوازندگی با دیدگاه جزءنگر، شیوه یا تفکر جدیدی در موسیقی نیست و این نوع نگاه را در کشورهای دیگر نیز برای تالیف کتاب های آموزشی سازهای مختلف می توان دید.

نوازنده آلبوم «فلسفه» خاطرنشان کرد: به نظر من معلم موسیقی باید بتواند با استفاده از ابزار همانند یک طبیب برای ضعف های مختلف هنرجوی خود نسخه بپیچد و معلم موسیقی باید تمرین هایی آماده داشته باشد تا به کمک آن نوازندگی اصولی و درست را تضمین کند.

خواننده آلبوم «مردی برای تمام فصول» افزود: در تالیف این کتاب سعی کردم به الگوهای مضرابی تمامی شیوه ها و مکاتب عودنوازی در جهان توجه داشته باشم تا بتوانم تمامی سلیقه ها را پوشش دهم. همچنین با اندکی تغییر در درس های این کتاب می توانیم آن ها را برای سایر سازهای مضرابی ترجمه و تنظیم کنیم.

این کارشناس روانشناسی درباره بیماری کرونا نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد: هنرمند و اثر هنری آن هنرمند تحت تاثیر جامعه هستند یعنی اینکه هنر و احساسات هنرمند تحت تاثیر وقایع جامعه است به عنوان مثال زمانیکه یک هنرمند با پدیده مهاجرت رو به رو می شود روی خلاقیت او تاثیر می گذارد. البته این موضوع دو طرفه است زیرا هنر یک هنرمند هم بر جامعه تاثیرگذار است.

نوازنده آلبوم «زریاب» اضافه کرد: در ماجرایی مانند کرونا نباید نقش یک هنرمند دست‌کم گرفته شود و هنرمند می تواند فعالیت هایی را برای آرام کردن جامعه شروع و از طرف دیگر می تواند به کمک اثر هنری مردم را به صبوری دعوت کند.

این خواننده با اشاره به اینکه نباید نقش هنرمندان در این دوره بحرانی فراموش شود، عنوان کرد: مردم در قرنطینه به سرگرمی و خوراک ذهنی مناسب و سالم نیاز دارند تا آرام شوند در نتیجه مسئولیت هنرمند سنگین تر می شود. همچنین در خانه ماندن یک مهارت است و باید در این روزها برای خودمان و خانواده برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان گفت: در این مدت می توانیم از فرصت استفاده و کارهای عقب افتاده را تمام کنیم و حتی یک هنر یاد بگیریم. اگر برنامه ریزی درست صورت گیرد می توانیم به آرامش برسیم و امیدوارم هر چه زودتر این بیماری را شکست دهیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000