پخش سری جدید «شکرستان» در رمضان/ نسخه اول فیلمنامه سینمایی آماده شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۵
سیدمسعود صفوی به صبا گفت:

پخش سری جدید «شکرستان» در رمضان/ نسخه اول فیلمنامه سینمایی آماده شد

تهیه‌کننده «شکرستان» از ادامه تولید این مجموعه، ساخت انیمیشن‌های دو دقیقه ای برای مبارزه با کرونا و تهیه نسخه سینمایی آن خبر داد.

سیدمسعود صفوی تهیه‌کننده «شکرستان» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت ساخت ویژه برنامه‌های انیمیشنی با موضوع مبارزه با بیماری کرونا توضیح داد: از زمانی که کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر مطرح شد، مرکز پویانمایی صبا پیشنهاد کرد که ما با کاراکترهای «شکرستان» انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای در قالب آموزش مقابله با کرونا و با موضوع توصیه‌های اصلی مراکز بهداشتی و پزشکی بسازیم.

وی ادامه داد: مرکز پویانمایی صبا دو هفته قبل از شروع سال ۹۹ این پیشنهاد را مطرح کرد. اگرچه انیمیشن کاری سخت و زمان‌بر است اما گروه «شکرستان» با فعالیت شبانه روزی توانستند ۱۰ قسمت از این انیمیشن‌ها را برای پخش در عید نوروز آماده کنند.

تهیه‌کننده «شکرستان» درباره بازخورد این انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای گفت: آمار بازخورد این انیمیشن‌ها را که در تلویزیون پخش شد، نمی‌دانم اما در شبکه‌های اجتماعی استقبال از این انیمیشن‌ها زیاد و خوب بوده است. با وجود آنکه «شکرستان» برنامه طنزآمیز است ولی ما باید این انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای را در فضای جدی برای ارایه توصیه‌های لازم می‌ساختیم اما با استقبال مخاطبان مواجه شدیم.

صفوی درباره ادامه تولید این انیمیشن‌ها با موضوع مبارزه با بیماری کرونا مطرح کرد: ۱۰ قسمت از این انیمیشن‌ها در نوروز ۹۹ پخش شد و در حال حاضر ۱۲ قسمت دیگر در مرحله دوبله قرار دارد و مرکز پویانمایی صبا می‌داند چه زمانی و چگونه آن را پخش کند.

وی همچنین درباره برنامه اصلی «شکرستان» که سری جدید آن در ایام نوروز روی آنتن شبکه نسیم رفت، اظهار کرد: سری جدید «شکرستان» در ۱۰۴ قسمت تولید می‌شود. تاکنون ۴۸ قسمت از «شکرستان» تولید شده است که ۱۳ قسمت آن در نوروز ۹۹ از شبکه نسیم پخش شد. تصمیم داریم حدود ۲۵ قسمت دیگر از «شکرستان» را در ماه رمضان روی آنتن ببریم.

تهیه‌کننده «شکرستان» در ادامه درباره آخرین وضعیت ساخت نسخه سینمایی این انیمیشن نیز عنوان کرد: محمدرحیم لیوانی از زمانی که رییس مرکز پویانمایی صبا شد اولین توصیه‌ای که به ما کردند این بود که حال که بیش از یک دهه است «شکرستان» تولید می‌شود به فکر نسخه سینمایی آن باشیم چراکه مردم با کاراکترها، فضا و قصه آشنا هستند.

صفوی ادامه داد: ما از همان زمان کار را شروع کردیم. چند مرحله پیش رو داشتیم. اول آنکه باید به یک قصه فوق العاده خوب که در فضای «شکرستان» و انیمیشن باشد و مخاطب را روی صندلی سینما بنشاند، داشته باشیم. وقتی مخاطب فیلم سینمایی رئال می‌بیند، سوپراستار و بازیگران فیلم مخاطب را همراه خودش می‌برد اما برای انیمیشن قصه باید توان بیشتری داشته باشد تا بتواند مخاطبان به ویژه کودکان را جذب کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر به دلیل آنکه انیمیشن «شکرستان» پیش زمینه دارد، نمی‌توان هر قصه‌ای را برای آن انتخاب کرد و باید با فضا و کاراکترها هماهنگ باشد.

تهیه‌کننده «شکرستان» افزود: همچنین کارهای پزوهشی لازم برای تهیه نسخه سینمایی این انیمیشن در حال انجام است. به عنوان مثال «شکرستان» یک انیمیشن کات اوت است و مخاطبان به این شکل دیدن آن عادت کرده‌اند اما من مخالف این موضوع هستم که روی پرده سینما نیز به صورت کات اوت برود چرا که بعد ندارد و برای سینما جوابگو نیست و باعث خستگی تماشاچی می‌شود.

صفوی در پایان مطرح کرد: حدود یکسال است که کارهای نگارش، پژوهش و تحقیق و توسعه برای تهیه نسخه سینمایی در حال انجام است چرا که مراحل پیش از تولید از خود تولید مهم‌تر است. تقریبا نسخه اول فیلمنامه تهیه شده است و احتمالا پس از بحران کرونا تولید کار را آغاز کنیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است