مطالب جلد دوم کتاب «آن چنان که بودیم» آماده شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
لیلی گلستان در گفتگو با صبا خبر داد:

مطالب جلد دوم کتاب «آن چنان که بودیم» آماده شد

لیلی گلستان از انتخاب و آماده شدن مطالب جلد دوم کتاب «آن چنان که بودیم» خبر داد.

لیلی گلستان در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره گردآوری مطالبش برای انتشار در جلد دوم کتاب «آن چنان که بودیم» گفت: مجموعه ای از نوشته هایم را که از سال ۱۳۵۲ تا امروز در نشریات مختلف منتشر شده است، جمع آوری کرده ام که بخشی از آنها در کتاب «آن چنان که بودیم» منتشر و با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبرو شد به طوری که در مدت زمان کوتاهی این کتاب به چاپ سوم رسید و ما را ترغیب کرد تا بخش دیگری از نوشته هایم  را در قالب جلد دوم این کتاب منتشر کنیم.

وی افزود: در این روزهای قرنطینه، مشغول بررسی و گردآوری بخش دیگری از این مطالب بودم که کار گردآوری آنها را انجام داده ام و برای جلد دوم تعدادی از گزیده مصاحبه هایم را به دیگر مطالب اضافه کرده ام که به نظر خودم مجموعه خوبی شده است و حتی بهتر از جلد اول خواهد بود.

این مترجم درباره انتخاب عنوان جلد دوم این کتاب بیان کرد: برای عنوان جلد دوم یا از عنوان جلد اول «آن چنان که بودیم» استفاده خواهیم کرد و یا به پیشنهاد آقای بابک احمدی که عنوان «آن چنان که هستیم» را برای جلد اول این کتاب  پیشنهاد کرده بودند، عمل خواهم کرد اما باید در این باره با ناشر هم گفتگویی داشته باشم.

جلد اول کتاب بریده جراید نوشته های لیلی گلستان با عنوان «آنچنان که بودیم» تیرماه سال ۹۷ رونمایی شد که گلستان درباره این کتاب نوشته است: «تا آنجا که حافظه ام یاری می کند اولین نوشته ام در مطبوعات، جوابیه ای بود به اوریانا فالاچی که برای مصاحبه با شاه به ایران آمده بود. متأسفانه پیدایش نکردم، پس در این کتاب نیامد. اما از همان وقت یک کیسه ی نایلونی داشتم که هر آن چه را در مورد کتابهایم و بعد گالری ام و یا نوشته ای از خودم در مطبوعات آمده بود، می بریدم و در کیسه می انداختم. یک کیسه شد دو کیسه و بعد سه کیسه و در نهایت پنج کیسه پر از بریده های جراید. بعد از سال ها رفتم سراغ کیسه ها. یک به یک را گشودم و از میان نوشته ها، انتخاب کردم. در میان این گزیده ها چندتایش برایم عزیزترند…»

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است