پیشنهاد هندی ها برای قرنطینه/ «قصر شیرین» و «بادکنک سفید» را ببینید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۱

پیشنهاد هندی ها برای قرنطینه/ «قصر شیرین» و «بادکنک سفید» را ببینید

سه کارگردان هندی درحالی فیلم های محبوب خود را برای روزهای قرنطینه معرفی کردند که در آن فیلم دو ایرانی به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هندو، سه فیلمساز هندی اهل شهر کویمباتور ایالت تامیل نادو کشور هند فیلمهای محبوب خود را برای روزهای قرنطینه معرفی کردند و از مردم خواستند در خانه بنشینند و این فیلم ها را تماشا کنند.

آر. بلاکوماران فیلمساز مستقل هندی و بنیانگذار جامعه فیلم آوانگارد این کشور یکی از فیلمسازها است، او درباره فیلم های انتخابی اش نوشت: جوانان با نام هایی چون کوئنتین تارانتینو و کریستوفر نولان آشنا هستند و سینما را به نوعی سرگرمی می‌دانند. ما اما برای ترویج فرهنگ فیلم و قدردانی از آن گام‌ هایی را برداشته ایم تا مردم بیشتری به سینما به عنوان هنر نگاه کنند.

بلاکوماران همینطور چندین سایت پخش آنلاین فیلم تجربی را به مخاطبان معرفی کرد.

این فیلمساز برای روزهای قرنطینه چهار فیلم «قصر شیرین» محصول ایران به کارگردانی رضا میرکریمی، «باید بهشت باشد» محصول فلسطین به کارگردانی الیا سلیمان، «ویتالینا وارلا» محصول پرتغال به کارگردانی پدرو کاستا و «بینوایان» محصول فرانسه به کارگردانی لاج لی را پیشنهاد داد.

بلاکوماران در تعریف فیلم میرکریمی گفت: «قصر شیرین» را در جشنواره فیلم کرالا سال ۲۰۱۹ دیدم، فیلم در حالی که با ظرافت احساسات شما را بر می انگیزاند به بررسی شخصیت یک پدر و مسئولیت های وی می پردازد.

اَجیت آشوک یکی دیگر از فیلمسازان جوان هندی که در کارنامه اش فیلم کوتاه سه دقیقه ای « Maatharam» با موضوع زندگی کوتاه ترین زن زنده دنیا دیده می شود فیلم های محبوب خود را فهرست کرد که در آن فیلم «بادکنک سفید» جعفر پناهی در کنار فیلم های مشهور «رهایی از شاوشنک» دارابونت، «پدرخوانده» فرانسیس فورد کوپولا، «پالپ فیکشن» تارانتینو و «فارست گامپ» زمکیس به چشم می خورد.

آشوک درباره انتخاب فیلم «بادکنک سفید» با فیلمنامه ای از عباس کیارستمی نوشت: درام های ایرانی همواره حس صمیمی و مبهمی را برای شما باقی می گذارند. این درام کودکانه جذاب ایرانی، یادآور تمرکز بر ساده ‌ترین لذت‌ های زندگی است که اغلب نیز خوشایند هستند.

سوجیت دی اچ یکی دیگر از این فیلمسازان هندی بود که فهرست فیلم های محبوبش را برای روزهای قرنطینه معرفی کرد. در فهرست این کارگردان چهار فیلم هندی «Michael Madana Kama Rajan»، «ویکرام»، «Inaindha Kaigal» و «دلت را به من بده» دیده می شود.

بنا به اعلام وبسایت «هندو» بیشتر این فیلم ها در سرویس های پخش فیلم آنلاین قابل مشاهده هستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است