سرنوشت تئاتر پارس سوژه «کارگاه تیاتر» شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۳

سرنوشت تئاتر پارس سوژه «کارگاه تیاتر» شد

برنامه «کارگاه تیاتر» رادیو نمایش به سرنوشت تئاتر پارس پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 می پردازد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، انسیه شمس اللهی تهیه کننده و نویسنده «کارگاه تیاتر» گفت: پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه برنامه «کارگاه تیاتر» رادیو نمایش به سرنوشت تئتر پارس پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ می پردازد.

وی افزود: تئاتر فرهنگ پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ دچار آتش سوزی و دوباره با نام تئاتر پارس بازسازی شد و کارش را از سر گرفت. تا سال ۱۳۸۷ این تئاتر قدیمی که در میراث فرهنگی هم به ثبت رسیده بود به سختی به کارش ادامه می داد اما از آن سال به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و حالا گویا دیگر حتی تابلویی هم از آن باقی نمانده و انگار از تئاتر پارس در لاله زار هیچ اثری نیست و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این هفته در برنامه «کارگاه تیاتر» به سرگذشت تئاتر فرهنگ در تاریخ نمایش ایران بپردازیم.

شمس اللهی در پایان تاکید کرد: «کارگاه تیاتر» رادیو نمایش از این هفته به صورت مجازی برگزار می شود به این صورت که در یک گروه مجازی استاد درس داده و پس از آن هنرجوها هم سوالاتشان را می پرسند و هم به ایفای نقش می پردازند.

«کارگاه تیاتر» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی، کارشناسی و کارگردانی تئاتر بهنود بهلولی و با حضور هنرجویانی همچون سوما زمانی، محمد موفق اصل، شهرزاد حسنی، ادی احمدی، علیرضا یزدانی ، روز پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۹، ساعت ۱۸ از رادیو نمایش پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است