رادیو فرهنگ به استقبال نیمه شعبان می‌رود/ اسامی و زمان پخش برنامه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۹

رادیو فرهنگ به استقبال نیمه شعبان می‌رود/ اسامی و زمان پخش برنامه‌ها

جزییان برنامه‌های رادیو فرهنگ به مناسبت ولادت امام زمان (عج) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، شبکه رادیویی فرهنگ برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که با در نظر گرفتن موضوعاتی متناسب با ولادت با سعادت امام عصر (عج) چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه رنگ و بوی مهدوی گرفته و با موضوع انتظار به استقبال این روز با شکوه می‌روند.

برنامه «شمیم اتتظار» با محوریت شعر و موسیقی مهدوی ویژه ولادت حضرت ولی عصر (عج) روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در این برنامه علاوه بر خوانش اشعار مهدوی و انتظار موعود ،ترانه هایی که با این مضمون خوانده شده اند تقدیم شنوندگان می شود.

برنامه «هفت کوچه» به فراخور موضوع اصلی این برنامه که فرهنگ مردم است جشن های نیمه شعبان و رسوم شهرهای محتلف بیان می شود و علاقه مندان از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ می‌توانند در رادیو فرهنگ با جشن میلاد امام زمان (عج) در ایران و دیگر کشورهای مسلمان همراه شوند.

«بهارنشین» عنوان برنامه‌ای است که به سراغ گفتگو با هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی –هنری می‌رود و از فعالیت هنرمندان در تروج فرهنگ انتظار می‌گوید. این برنامه نیز ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود و شنوندگان با همراهی آن می‌توانند از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری انجام گرفته در زمینه مهدویت مطلع شده و در بخش اشعار مهدوی از دیروز تا امروز را بشنوند.

در برنامه «بهار را ورق بزن» بخش ویژه معرفی کتاب نیز حال وهوای این روز را گرفته و کتابی با موضوع مهدویت معرفی می‌شود. این برنامه که از ساعت ۲۰ تا ۲۲ روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه «حماسه جاویدان» روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت۲۳ با موضوع  فرهنگ انتظار در شعر و ادب فارسی روی آنتن می‌رود.

«چشم امید» عنوان دیگر برنامه رادیو فرهنگ به مناسبت ولادت امام زمان (عج) است که با حضور میثم مطیعی و محسن فرهمند روی آنتن می‌رود.

روایت داستان میلاد امام زمان عج را در قالب بحر طویل و مینی مال روایت، قرائت دعای فرج و بحث درباره غیبت و انتظار از موضوعات این برنامه است.

ویژه برنامه «چشم امید» به همت گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی رضا صفری و اجرای کارشناسی مهدی رستمی ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود.

برنامه «تاریکخانه» نیز دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که به موضوع موعود و‌ منجی در سینمای هالیوود اختصاص دارد و علاقه مندان می توانند شنونده این برنامه در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۳ از رادیو فرهنگ باشند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است