تمدید فراخوان نمایشگاه پوستر مرتضی ممیز/ خیابانی به نام استاد ثبت می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
اونیش امین اللهی به صبا خبر داد:

تمدید فراخوان نمایشگاه پوستر مرتضی ممیز/ خیابانی به نام استاد ثبت می‌شود

دبیر نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز، هنر به مثابه حرفه» از تمدید این نمایشگاه تا پایان اردیبهشت ماه و برگزاری آن همزمان با رونمایی از پلاک خیابانی به نام استاد ممیز خبر داد.

اونیش امین اللهی دبیر نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز، هنر به مثابه حرفه» در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه «مرتضی ممیز، هنر به مثابه حرفه» قرار بود در روز جهانی گرافیک (۲۷ آوریل) به یاد استاد ممیز و همزمان با رونمایی از پلاک نامگذاری خیابانی در تهران به نام استاد مرتضی ممیز از سوی شهرداری تهران برگزار شود که اکنون با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و تعطیلی خانه هنرمندان ایران تا آخر فروردین ماه و همچنین به تعویق افتادن بسیاری از رویدادهای مختلف ما هم در انجمن تصمیم گرفتیم زمان برگزاری  این رویداد را به تعویق بیاندازیم تا بعد از مقابله با این ویروس فرصتی برای گردهمایی همه طراحان با فراغ بال بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار برای این نمایشگاه افزود: بسیاری از طراحان در آخرین روز مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه با انجمن تماس گرفتند و درخواست تمدید مهلت ارسال آثار را داشتند و با توجه به این که ما نیز عجله ای برای برگزاری این نمایشگاه نداریم، در نهایت مهلت ارسال آثار را تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری تمدید کردیم ولی این مهلت بعد از این دیگر تمدید نخواهد شد و نمایشگاه با آثاری که تا آخرین روز مهلت ارسال آثار به دست ما برسد، برگزار خواهد شد.

امین اللهی با اشاره به ملی بودن فراخوان این نمایشگاه بیان کرد: همه طراحان گرافیک سراسر کشور می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و این هم فرصتی برای طراحان سراسر کشور است که در این رویداد مشارکت کنند و هم فرصتی برای انجمن برای جذب اعضای جدید است.

این طراح گرافیک همچنین یادآور شد: بسیاری از طراحان گرافیک غیرعضو انجمن همیشه گلایه داشتند که چرا انجمن رویدادهای مخصوص به انجمن را برگزار می کند و هنرمندان شهرستانی امکان مشارکت در این رویدادها را ندارند و اکنون این فرصت برای هنرمندان سراسر کشور فراهم شده است که می تواند به جذب اعضای جدید و قوی تر شدن بدنه انجمن طراحان گرافیک ایران نیز کمک کند.

دبیر نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز، هنر به مثابه حرفه» درباره احتمال طولانی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا تا رسیدن تابستان و تکلیف برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: اگر این شرایط تا تابستان به طول بینجامد باید انجمن تصمیم بگیرد که نمایشگاه را چگونه و کجا برگزار کند بنابراین احتمال دارد که نمایشگاه را به صورت آنلاین و به صورت مجازی برگزار کنیم اما ما همچنان امیدوار هستیم که نمایشگاه را تا خردادماه برگزار کنیم.

این طراح گرافیک درباره طرح نامگذاری خیابانی به نام استاد ممیز از سوی شهرداری تهران توضیح داد: پیش از نوروز ۹۹ با پیگیری های انجمن طراحان گرافیک ایران و با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران قرار شد که خیابانی به نام استاد ممیز نامگذاری شود که این یک اتفاق بسیار نادر است که خیابانی به نام یک هنرمند نامگذاری شود و به ویژه در زمینه هنر گرافیک این نخستین بار است که چنین تصمیمی گرفته می شود.

امین اللهی در پایان درباره انتخاب این خیابان بیان کرد: خیابان دقیق آن هنوز مشخص نیست ولی یکی از خیابان های اطراف خانه هنرمندان ایران خواهد بود ولی زمان رونمایی از این پلاک با توجه به شرایط کنونی و تعطیلی ادارات مشخص نیست.

در فراخوان نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز، هنر به مثابه حرفه» آمده است: « این رخداد همزمان با رویکرد جهانی نها دico-d در سال ۲۰۲۰ با پیام «حرفه ای باش» برگزار می شود.

استاد مرتضی ممیز که از مهم ترین بنیان گذاران انجمن طراحان گرافیک ایران است، در یک عمر تلاش حرفه ای خود به تحکیم پایه های حرفه و مناسبات چند جانبه آن پرداخت و به چهره قطعی و روشن «حرفه ای بودن» مبدل شد.

این نمایشگاه پاسخی است به دعوت جهانی حرفه ای بودن و ادای احترام به نماد ملی آن در حرفه طراحی گرافیک.

هیات انتخاب آثار این نمایشگاه عبارتند از: کوروش پارسانژاد، مهدی سعیدی، مجید عباسی، کیانوش غریب پور، مهدی مهدیان،

مدیر هنری :کیانوش غریب پور

مدیر اجرایی: عادل صدر ممتاز

آخرین مهلت ارسال آثار: آخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

مکان برگزاری نمایشگاه: خانه هنرمندان ایران.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است