نقشم در «کامیون» مابه ازای بیرونی دارد/ سری‌دوزی و عجله عامل اُفت آثار تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۶
نادر سلیمانی در گفتگو با صبا:

نقشم در «کامیون» مابه ازای بیرونی دارد/ سری‌دوزی و عجله عامل اُفت آثار تلویزیون

نادر سلیمانی ضمن ارایه توضیحاتی درباره حضور خود در سریال «کامیون» از عجله صداوسیما برای ساخت کارهای مناسبتی انتقاد کرد.

نادر سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود در سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور که از نوروز ۹۹ روی آنتن شبکه دو سیما رفته است، بیان کرد: در ابتدا قرار بود من نقش جهانبخش سلطانی را در این مجموعه ایفا کنم اما به دلیل آنکه درگیر فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسین کلامی بودم، به نوعی قید کار را زدم.

وی ادامه داد: پس از مدتی مجددا از سوی مسعود اطیابی با من تماس گرفته شد و نقش دیگری که نقش یک صاحبخانه بود به من پیشنهاد شد و من آن را پذیرفتم به دلیل آنکه مسعود اطیابی کارگردان خوبی است.

بازیگر «کامیون» درباره نقش خود در این مجموعه توضیح داد: نقش یک صاحبخانه خسیس را در این سریال ایفا می‌کنم که شخصیتش مورد پسند مردم قرار گرفت چراکه ما اینگونه صاحبخانه‌ها را در جامعه داریم که سختگیر هستند و مستاجر خود را اذیت می‌کنند. این صاحبخانه با چند جوان روبه رو می‌شود که تنها یک نفر از آن‌ها مستاجر او است و بقیه جوان‌ها با این مستاجر زندگی می‌کنند. اتفاقاتی بین آن‌ها رخ می‌دهد که موقعیت‌های طنزی به وجود می‌آورد.

سلیمانی افزود: نقشی که من انتخاب کردم ما به ازای بیرونی دارد. اگرچه در فیلمنامه صاحبخانه‌ای که نقش آن را ایفا کردم کم کم تبدیل به صاحبخانه قلدر و زورگیر می‌شود که من موافق آن نبودم چراکه به نظر یک صاحبخانه خسیس به دلیل مابه‌ازای بیرونی بیشتر مورد پسند مردم قرار گرفت.

وی درباره بازخورد مخاطبان نیز عنوان کرد: در قسمت ۱۳ یا ۱۴ بود که این سریال به سمت ژانر وحشت رفت و به نظر من اگر این موضوع ادامه پیدا می‌کرد و تبدیل به ترکیب ترسناک و کمدی می‌شد، خیلی کار زیبایی می‌شد و مخاطب بیشتری پیدا می‌کرد.

بازیگر «آیادان یازده ۶۰» درباره کیفیت سریال‌های تلویزیونی در ایام نوروز ۹۹ گفت: متاسفانه زمانی که به عید نوروز، ماه رمضان، جشنواره‌ها و هر ایام مناسبتی نزدیک می‌شویم همه به نوعی برای ساخت سریال یا فیلم عجله دارند. این روند کار سازمان صداوسیما برای ساخت کارهای مناسبتی اصلا خوب نیست و یک ضعف به حساب می‌آید. در سینما و تلویزیون این اتفاق افتاده است که زودتر کاری را بسازیم تا سود بالایی را از آن خود کنیم.

سلیمانی ادامه داد: تنها مشکل ما در تمام فیلم‌ها و سریال این است که وقت نداریم و سریع باید کاری را به پایان برسانیم تا کار بعدی را شروع کنیم. هنر به زود سازی نیست. البته در حال حاضر در فیلم‌ها و سریال‌ها سری دوزی اتفاق افتاده و به کیفیت آثار ضربه زده است حتی در سریال‌هایی که به نوعی برند محسوب می‌شوند. من نمی‌دانم مشکل از کجاست اما هیچ بازیگر و کارگردانی حاضر نیست کار خود را خراب کند.

وی تاکید کرد: فیلم‌های سینمایی نیز با همین مشکل مواجه هستند. در گذشته کارهای سینمایی سه تا چهار ماه زمان می‌برد اما الان طی ۱۵ تا ۲۰ روز و یا نهایتا یک ماه می‌خواهند کار را به پایان برسانند. فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» تنها فیلمی بود که بعد از ۶ تا ۷ سال من دیدم دو ماه برای کار وقت گذاشتند که نتیجه آن یک فیلم خوش ساخت و خوب شد.

بازیگر «شش قهرمان و نصفی» افزود: یکی دیگر از مواردی که روی کیفیت فیلم‌ها اثر می‌گذارد این است که روان‌خوانی قبل از فیلم‌ها نیز کم شده است. حضور عوامل و بازیگران قبل از شروع کار برای خواندن فیلمنامه می‌تواند موجب ارتقای کار شود.

سلیمانی در پایان درباره حضور در برنامه «عیدانه» که در ایام نوروز عصرها ویژه کودکان و نوجوانان روی آنتن شبکه دو سیما می‌رفت، اظهار کرد: برنامه «بچه محل» به کارگردانی مسلم آقاجانزاده را قرار بود در دکور دیگری اجرا کنیم اما به دلیل کرونا نمی‌توانستیم از حضور بچه‌ها بهره ببریم پس به برنامه «دو نیمه ماه» محمد سلوکی رفتیم و تا ۱۶ فروردین عصرها در این برنامه اجرای زنده داشتیم که کار سختی بود اما مخاطب زیادی از همه سنین پیدا کرد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است