رقم سازمان سینمایی برای خسارت فیلم‌های اکران اسفند ناچیزست/ تجدیدنظر شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۶
تهیه‌کننده «نرگس مست» در گفتگو با صبا:

رقم سازمان سینمایی برای خسارت فیلم‌های اکران اسفند ناچیزست/ تجدیدنظر شود

عبدالله اسفندیاری نظر خود را درباره تصمیم جدید سازمان سینمایی برای رفع خسارت فیلم هایی که اسفند اکرانشان نیمه ماند، بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره سرنوشت فیلم‌های نیمه اکران شده در سال ۹۸ که به تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا برخوردند اینگونه خبر داده بود: «ما برای آن چهار فیلم فکر کردیم که پس از بازگشایی سینماها، به هر کدام مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای تبلیغ مجدد اختصاص دهیم تا زمان باقی‌مانده از اکران خود را به همراه ارفاق پشت سر گذارند و بعد هم طبق تصمیمی که گرفته خواهد شد فیلم‌های جدید روی پرده خواهند آمد.»

در پی گفته‌های معاون سازمان سینمایی، عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نرگس مست» که از ۲۳ بهمن ۹۸ اکران خود را در سینما آغاز کرده بود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این تصمیم سازمان سینمایی اظهار کرد: چند فیلمی که در اواخر بهمن ماه اکران شدند، هزینه بسیاری را بابت تبلیغات پرداختند اما پس از یک هفته اکران سینماها تعطیل شدند و همه هزینه‌های تبلبغاتشان سوخت. در واقع این فیلم‌ها با فیلم‌هایی که اصلا اکران نشدند تفاوت دارند زیرا هم چوب اکران شدن نصفه نیمه را خورده‌اند به اضافه اینکه هزینه تبلیغات را هم پرداخت کرده‌اند.

وی درباره تصمیم سازمان سینمایی برای رفع خسارت گفت: این حداقل‌ترین تصمیمی است که سازمان سینمایی برای حمایت از این فیلم‌ها گرفته است و رقمی که برای تبلیغات اعلام کرده‌اند بسیار کم است و باید در آن تجدیدنظر شود.

این تهیه‌کننده به مشکلات به جود آمده پس از کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پس از بازگشایی سینماها طبیعتا مردم، رغبت و تمایلی به سینما رفتن ندارند در نتیجه به این فیلم‌ها که قرار است مجدد اکران شوند ضرر می‌رسد.

وی افزود: آقای علیرضا داودنژاد پیشنهادی مطرح کرده بودند که صد فیلم تولیدی اکران نشده را با راه انداختن وی او دی ملی وارد شبکه نمایش خانگی کنند در نتیجه این کار را هم اضافه بر آن باید انجام دهند یعنی علاوه بر اینکه فرصت اکران مجدد برای آن فیلم‌ها را می‌دهند و کمک برای تبلیغ هم انجام می شود تسهیلات عرضه در شبکه نمایش خانگی نیز فراهم شود.

اسفندیاری در پایان بیان کرد: به هر صورت خوب است که سازمان سینمایی عکس العملی نشان دهد و رایت همه این فیلم‌های اکران نشده را با یک رقم خوبی که منصفانه باشد و اهل فن نظر دهند، بخرد تا ضرر و زیان فیلم‌ها با خرید رایت نمایش خانگی جبران شود.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000