زیست بوم فرهنگی پساکرونا یک هرم سه ضلعی است/ هنرمندان خود را آماده کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد:

زیست بوم فرهنگی پساکرونا یک هرم سه ضلعی است/ هنرمندان خود را آماده کنند

همایون امیرزاده می‌گوید هنرمندان به عنوان مولدان فرهنگ و هنر خود را برای استفاده‌ جامعه‌ ایرانی از مصرف فرهنگی هنری پساکرونا آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده رییس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه یکشنبه ۱۷فروردین‌ در مراسم افتتاح پخش آنلاین تئاتر، در مورد چشم‌انداز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرایط فرهنگی و هنری کشور پس از بحران کرونا، گفت: در دوران پساکرونا حتما شاهد تنوع و افزایش تولیدات فرهنگی آنلاین خواهیم بود، نقش حاکمیت و مدیران بخشی و تخصصی و هنرمندان در زیست فرهنگی آینده نه چندان دور جامعه ایرانی، حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: زیست بوم دوره‌ فرهنگی بعد از کرونا یک هرم سه ضلعی متشکل از مسئولان تسهیل‌گر، هنرمندان فعال و خانوار ایرانی خواهد بود، در راس این هرم مردم هستند که خریداران و مصرف‌کنندگان محتوای تولید شده هستند.

رییس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از این پس سه اصل کیفیت، هزینه تمام شده و سرعت (زمان) در انتخاب تولیدات فرهنگی هنری مهم و نقش آفرین خواهد بود، یقینا محصولی که کیفیت نازلی دارد یا در زمان نامناسب و هزینه تمام شده بالا تولید می‌شود دیگر به آسانی در سبد مصرف فرهنگی خانوارهای ایرانی قرار نمی‌گیرد، بنابراین هنرمندان و مولدان آثار فرهنگی هنری باید تلاش کنند که محصولات با کیفیت در زمان مناسب تولید کنند تا شهروندی که قدرت انتخاب وسیعی به واسطه توسعه زیر ساخت‌های تعاملی پیدا کرده است بتوانند محصولات آن‌ها را خریداری کنند.

امیرزاده تاکید کرد: مدیران حاکمیتی می‌توانند دیگر مولفه اثرگذار زیست بوم آینده باشند، البته در صورتی که از دگردیسی فرهنگی آینده نهراسند و با داشتن چشم‌انداز روشن و واقع‌گرایانه به استقبال تغییرات محتمل بروند، مسئولان باید نقش تسهیل‌گری خود را ارتقا و در انجام مسئولیت و وظایف نوین خود پوست‌اندازی جدی داشته باشند، نگاه به نظامات جاری و حتی تشخیص خوب یا بد یک محصول فرهنگی و شناخت مخاطبین در زیستگاه فرهنگی بسیار مهم است.

وی افزود: تسهیل‌گری دیگری که مسئولان نباید از آن غافل شوند ایجاد بسترهای لازم برای ارسال محصولات فرهنگی هنری به دست مخاطبان است، در حال حاضر که برای افتتاح تئاتر آنلاین دور هم جمع شده‌ایم باید توجه کرد که بسترهای لازم اینترنتی و فناورانه کشور و همچنین حمایت از گروه‌ها برای تولیدات بسیار مهم است، از این پس مسئولان به جای اقدامات بخشی باید به سمت اقدامات شبکه‌ای بروند چون فرصت‌هایی که می‌تواند این محصول را به دست مصرف‌کننده اصلی یعنی خانوار ایرانی برساند نیازمند هماهنگ‌سازی یا شبکه‌سازی فرابخشی است.

رییس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری دو رویداد مهم یعنی کنسرت و تئاتر آنلاین در کشور نشان‌دهنده این است که می‌توان از تهدید کرونا به فرصت پساکرونا رسید، البته این امر در سایه اهمیت مدیران و همت هنرمندان و همچنین نحوه مصرف خانواده‌های ایرانی از کالاهای فرهنگی هنری محقق می‌شود.

امیرزاده افزود: سه ضلع فوق باید کاملا آمادگی روبرو شدن با جامعه پساکرونایی را داشته باشند تا بتوانند همانند چرخ‌‌دنده‌های روان یک کارخانه بچرخند. اگر شبکه‌سازی از سوی مسئولان و مدیران که تسهیل‌گر هستند انجام شود یقینا بخش عمده‌ای از این تهدیدهایی که تصور می‌کردیم بسیاری از امکانات ما را از بین برده به فرصت تبدیل می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که فضای جدید برای ارایه محصولات فرهنگی هنری مجال دیده شدن هنرمندان و مولدان آثار هنری را بسیار تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است