قرنطینه ممکن است موجب ضرر ۹ میلیارد دلاری صنعت کنسرت شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۴
مطالعات نشان می دهد؛

قرنطینه ممکن است موجب ضرر ۹ میلیارد دلاری صنعت کنسرت شود

صنعت کنسرت در صورتی که شرایط قرنطینه تا پایان سال جاری میلادی از بین نرود ممکن است تقریبا ۹ میلیارد دلار ضرر بدهد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، براساس مطالعه ‌ای که توسط نشریه تجاری پولستار (Pollstar) منتشر شده است، در بدترین سناریو در صورتی که شرایط قرنطینه تا پایان سال از بین نرود، صنعت کنسرت ممکن است با خسارت تقریبا ۹ میلیارد دلاری مواجه شود. این رقم شامل کسب و کارهای مرتبط با این صنعت همچون حمل و نقل، تولید، بازاریابی، رستوران ها، امنیت، اسپانسرینگ و غیره نمی‌ شود.

این در حالی است که پولستار بنا بر چارت سه‌ ماهه اول خود برای این صنعت در سال جاری میلادی درآمد  ۱۲٫۲ میلیارد دلار را پیش بینی کرده بود. که این میزان به دلیل افزایش ۴٫۵ درصدی قیمت بلیت نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰٫۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ که ۹٫۴ میلیارد دلار درآمد بود، است.

طبق این مطالعه، تخمین اینکه چه مقدار سرمایه ممکن است از دست برود بستگی به زمانی دارد که کسب ‌وکار دوباره احیا شود. اما اگر بقیه سال مانند این روزها همه چیز بسته باشد – که بدترین سناریوی مورد انتظار است و قطعا پیش بینی نمی شود- این صنعت با خسارت ۸٫۹ میلیارد دلاری مواجه می شود.

با این حال بنا به اعلام پولستار، اگر این صنعت در سال جاری زودتر بهبود یابد، خسارت خیلی کمتری به بار خواهد آمد.

در ادامه این مطالعه آمده است: اگر از اواخر ماه می تورهای کنسرت ادامه پیدا کنند، زیان ‌ها به حدود ۲٫۳ میلیارد دلار خواهد رسید و اگر قرنطینه تا اواخر ماه اوت ادامه پیدا کند، خسارت‌های این صنعت که تنها فروش بلیط های کنسرت را از دست داده اند در کل حدود ۵٫۲ میلیارد دلار خواهد شد.

با این حال باید گفت در این زمان هیچ‌کس نمی‌تواند به طور واقع ‌بینانه حدس بزند چه وقت قرنطینه برداشته می شود چه رسد به زمانی که مردم احساس امنیت کنند و در سالن ‌های سینما، تئاترها، کنسرت ها و استادیوم ‌ها در کنار همدیگر بنشینند.

در ۱۵ سال گذشته از آنجا که فروش CD ها در سال های اولیه قرن بیست و یکم به دلیل دانلود غیرقانونی کاهش پیدا کرد، کنسرت ها به تدریج به جریان اصلی کسب درآمد هنرمندان مبدل شدند و بدین ترتیب کنسرت ها تبدیل به موتور اصلی اقتصاد صنعت موسیقی شدند.

به عنوان مثال، پولستار گزارش داده دوازده تور در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد برای صنعت موسیقی به همراه داشته است.

حالا باید منتظر ماند و دید شرایط قرنطینه وضعیت صنعت کنسرت را به کجا می کشاند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است