کرونا پیامی از سوی زمین به بشر بود/ دولت باید به فکر مردم باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۸
علی فروتن در گفتگو با صبا:

کرونا پیامی از سوی زمین به بشر بود/ دولت باید به فکر مردم باشد

علی فروتن معتقدست ویروس کرونا شاید نماینده ای از سوی خداوند باشد که آمده است به بشر بفهماند باعث آلودگی آن نشود.

علی فروتن بازیگر، مجری و سازنده برنامه‌های کودک که بیشتر بچه‌ها او را با نام عمو فیتیله‌ای می‌شناسند در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره همدلی و اتحاد مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بیان کرد: در این شرایط همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و کمک کنیم که این ماجرا زودتر به پایان برسد. عملا ما هم مستثنی نیستیم و مانند بقیه مردم در منزل می‌مانیم و سعی می‌کنیم کمتر در مجامع عمومی حضور داشته باشیم و مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: در این ایام بهترین فرصت است که با هم گپ بزنیم. والدین در این شرایط می‌توانند از خاطرات گذشته خود برای فرزندانشان تعریف کنند. توفیق اجباری که این ویروس با تمام بدی‌هایش برای ما ایجاد کرده این است که با هم باشیم، زندگی کنیم و از حضور یکدیگر لذت ببریم.

مجری برنامه‌های کودک با بیان اینکه در این روزها می‌شود کارهای متفاوتی انجام داد، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که آلبوم‌های خود را ورق بزنیم و برای فرزندانمان خاطره عکسی را که در آن روز گرفته شده است، بگوییم. درباره خوبی افرادی که چه در بین ما هستند و چه آن‌هایی که نیستند برای آن‌ها بگوییم. کتاب بخوانیم، بازی کنیم، فیلم ببینیم، شعر بخوانیم، موسیقی گوش دهیم و با خانواده و بچه‌ها آشپزی کنیم.

فروتن ادامه داد: در این شرایط بهتر است از زمان‌های از دست رفته گذشته که استفاده نکردیم الان بهره ببریم. ویروس کرونا شاید نماینده ای از سوی خداوند باشد که آمده است به ما بفهماند به زمین خیانت نکنیم و باعث آلودگی آن نشویم. طبیعت از دست ما انسان‌ها عاصی شده است و چند وقت است که نفسی تازه می‌کند. اگرچه این ویروس متاسفانه بخشی از انسان‌ها را به کام مرگ کشانده است اما باعث شده است بهداشت را رعایت و تمیزتر زندگی کنیم.

وی تاکید کرد: در این زمان لازم است موارد بهداشتی که کادر درمانی به ما گوشزد می‌کنند، رعایت کنیم چراکه هم باعث سلامت ما می‌شود و هم این کادر می‌توانند زودتر به آغوش خانواده خود بازگردند. امیدوارم این قضیه زودتر تمام شود که هم بچه‌ها بتوانند از اضطراب نفس راحتی بکشند و هم کادر درمان که در این مدت آسیب زیادی دیده‌اند به زندگی عادی خود بازگردند. این دوران نیز می‌گذرد و نباید غصه خورد. باید از این دورانی که سپری کردیم، تجربه و درس بگیریم.

بیشتر بخوانید

محکوم به خوش‌بینی هستیم/ ما مردم از بحران کرونا هم عبور می‌کنیم

با مردم صادقانه حرف بزنیم/ یک خواهش از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی

مقابله با کرونا از نگاه کامبیز درمبخش/ حالا وقت ضدعفونی زمین است!

در فضای مجازی به مردم روحیه بدهیم/ آنور آبی‌ها در مسایل داخلی ما دخالت نکنند

بحران کرونا را با صبوری سپری می‌کنیم/ توصیه‌های پزشکی آری اخبار بد نه!

«امید» بهترین هدیه به مردم است/ درس‌هایی که باید از بحران کرونا بگیریم

مردم را به خلق هنری در این روزها دعوت می‌کنم/ از شبکه‌های اجتماعی فرصت بسازیم

با هم از این سختی عبور می‌کنیم/ خسته نباشید به آنهایی که باید سر کار بروند

کرونا را جدی بگیریم اما سخت نگیریم/ بانک‌ها و صاحب‌خانه‌ها قدری تحمل کنند

برای کنترل کرونا در خانه بمانیم/ با همدلی به داد یکدیگر برسیم

تلویزیون انیمیشن‌های آموزشی درباره کرونا سفارش بدهد/ وظیفه این رسانه سنگین است

حال ما خوب نیست اما انسان با امید زنده است/ مبارزه با وحشتِ کاذب

هنرمندان مبلغ امید باشند/ نقش فضای مجازی را دست‌کم نگیریم

این روزها فقط باید مراعات یکدیگر را بکنیم/ هنرمندان همیشه زیر تیغ نقد هستند

خانواده‌ها فرزندان خود را سرگرم کنند/ مثبت‌اندیشی در روزهای کرونایی

در این روزهای سخت هنر به دادمان می‌رسد/ لزوم جبران ضرر هنرمندان

هنرمندان به مردم امید دهند/ روحیه بالا سد محکمی مقابل کرونا است

اتحاد بین مردم و دولت بیشتر شود/ هنرمندان هرچه بگویند متهم می‌شوند!

هنرمندان ابزاری برای بالا رفتن روحیه مردم باشند/ نابودی کرونا با همدلی

سینما منبع امید و شادی برای جامعه است/ فردای روشن از راه می رسد

همدلی در شرایط بحرانی حرف اول را می‌زند/ ضرورت رسیدگی به وضعیت هنرمندان

انرژی مثبت منتقل کنیم/ همدلی رمز موفقیت در عبور از بحران‌ها

وظیفه دولت در بحران کرونا اعتمادسازی است/ لزوم آگاه‌سازی مستمر

خانه تئاتر پیگیر ضرر گروه‌های تئاتری است/ واقعیت را به مردم بگویند

خانه بهترین سنگر مقابل دشمنی به نام کروناست/ مراقبت از افراد سالمند

ما تسلیم کرونا نمی‌شویم/ توکل عمیق از ترس ما می‌کاهد

بازیگر برنامه‌های کودک با اشاره به اینکه دولت باید به معیشت مردم کمک کند، اظهار کرد: یک بخشی از مردم که تعدادشان کم هم نیست، نان خود را در طول روز در می‌آورند و حتما باید سرکار باشند. برخی از مردم نیز از پس انداز خود استفاده می‌کنند. وقتی اسم قرنطینه می‌آید دولت باید به معیشت مردم کمک کند یعنی مالیاتی را که در گذشته گرفته است باید الان به معیشت مردم اختصاص بدهد. عوارضی را که گرفته است الان باید به مردم بدهد.

اینبار نوبت کمک دولت به مردم است

فروتن افزود: در حال حاضر برخی از مردم نیازمند کمک هستند. در این شرایط دولت باید پایش وسط باشد که متاسفانه فراموش کرده است. هر اتفاقی اعم از زلزله، سیل، طوفان و…. که پیش آمد مردم کمک کردند اما الان مردم در این شرایط دیگر نمی‌توانند کمک کنند. به عنوان مثال یک فرد مگر چه قدر پول دارد که به حساب دیگران واریز کند و به آن‌ها کمک کند آنهم وقتی ارجحیت با خانواده خودش است. این ویروس که جان آدم‌ها را می‌گیرد همه دنیا را فلج کرده است و نظم دنیا را بهم ریخته است.

وی تاکید کرد: در دنیا قرنطینه اینگونه است که می‌گوید هموطن تو در خانه‌ات بمان و اگر کسری داشتی بگو ما آن را به تو می‌رسانیم. دولت باید فکری به حال روزی و امرار معاش مردم بکند و به اعتقاد من کم کاری در این زمینه اتفاق افتاده است و تازه هم نیست.

عمو فیتیله‌ای درباره وظایف رسانه در بحران کرونا نیز گفت: تلویزیون باید سعی کند که خط قرمزها را کمی عقب بکشد و یکسری برنامه‌ها و موسیقی‌های متفاوت پخش کند و از حرف‌های ناامیدکننده و گریه دار دست بر دارد و به مردم امید بدهد که مردم به آن نیاز دارند. این حداقل کاری است که می توان برای مردم کرد. رسانه باید به بچه‌ها خوراک بدهد اما مگر چه قدر می‌تواند از تولیدات قبل خود پخش کند و بچه‌ها نیز قبول کنند که این برنامه‌ها را ببینند.

فروتن در پایان مطرح کرد: در حال حاضر فضای مجازی بسیار می‌تواند در زمینه سرگرم کردن بچه‌ها کمک کند. به عنوان مثال دوستان عزیز هنرمند در زمینه‌های مختلف ورکشاپ‌هایی در فضای مجازی خود برگزار کنند. من و حمید گلی در فضای مجازی خود برنامه‌ای داریم که در آن بازی‌هایی به بچه‌ها نشان می دهیم که می‌شود در کنار پدران و مادران خود انجام دهند. برای آن‌ها کلیپ و موسیقی پخش می‌کنیم، خبرهای بامزه می‌گذاریم و با بچه‌ها حرف می زنیم. در واقع این کارها را می‌توانیم در خانه انجام ‌دهیم و برای آن از داشته‌ها و آرشیوهای قبلی استفاده می‌کنیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است