نوروز ۹۹ بیش از ۹۰ درصد بیننده داشتیم/ چهار گام برای تولید برنامه‌ در دوران کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵
معاون سیما مطرح کرد:

نوروز ۹۹ بیش از ۹۰ درصد بیننده داشتیم/ چهار گام برای تولید برنامه‌ در دوران کرونا

معاون سیمای رسانه ملی می‌گوید نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری معاون سیمای صداوسیما امروز ۱۶ فروردین با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان در نیمه نوروز درباره میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی گفت: ما در نوروز امسال حدود ۹۰/۳ بیننده داشتیم که در یک دهه اخیر یک رکورد برای تلویزیون محسوب می‌شود. نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.

وی بیان کرد: می‌توانیم بگوییم برنامه‌های نوروز، پیروزی نوروزی تلویزیون بر کرونا بود به طوری که  از ۸ صبح تا ۸ شب،  هشت فیلم سینمایی از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می‌شد و از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب هم چهار سریال را تقدیم مردم عزیزمان کردیم و برنامه های ترکیبی مثل «دورهمی» یا «فرمول یک » و مسابقه‌های « عصرجدید»، «ایران»، «پنج ستاره»، «کودک شو»  و .. . هم سعی در فراهم کردن اوقات شاد برای بینندگان عزیز داشتند.

معاون سیما سازمان صداوسیما ادامه داد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان ساعات بیشتری در خانه حضور داشتند، شبکه‌های کودک و امید که شبکه‌های تخصصی مربوط به این سنین است در این ایام با پخش فیلم سینمایی، انیمیشن و پویانمایی اوقات دلنشینی را برای این عزیزان فراهم کردند.

میرباقری مطرح کرد: به جز شبکه های اصلی، با تدارک نوروزی کانال های «تماشا» و «نمایش» هم ما شاهد یک شبکه مجازی فیلم و سریال بودیم و همچنین شبکه مستند در ایام نوروز، مستندهای زیبا شامل دیدنی های ایران را به تصویر درآورد.

وی ادامه داد: ما حدود ۱۳۰ فیلم سینمایی که همه مربوط به دو – سه سال اخیر است در ایام نوروز پخش کردیم، ۲۰ فیلم سینمایی انیمیشن و ۴ سریال داشتیم که در مجموع ۶۰  قسمت سریال پخش شد و  ۲۰ مسابقه با پخش ۲۰۰ قسمت، تقدیم هموطنان و بینندگان عزیز شده است.

میرباقری همچنین از تولید و پخش نماهنگ‌هایی با محتوای آرامشی برای مخاطبان رسانه ملی خبر داد و گفت: فضای کشور در شرایط کنونی احتیاج به آرامش دارد که سعی کردیم در این ایام پخش نماهنگ و کلیپ های آرامش بخش و شاد را برای مخطبان بیشتر به نمایش درآوریم.

معاون سیما با توجه به تغییرات کنداکتور برنامه های شبکه های تلویزیون از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، جنس برنامه‌های تلویزیونی باید تغییر می‌کرد و علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه سلامت داشتیم و آگاهی رسانی و اینکه مردم متوجه شوند در این شرایط خاص و متفاوت چه سبک زندگی را باید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرند و در کنار آن طراحی برنامه های سرگرمی برای تقویت روحیه مردم ضروری بود.

وی افزود: ما چهار گام برای تولید و پخش برنامه‌ها در دوران شیوع کرونا برای شبکه‌های مختلف تعریف کردیم. گام اول مربوط به اسفندماه بود که جداول پخش برنامه‌ها تغییر کرد. در این دوران هدف، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری کرونا و ارایه اطلاعات لازم به منظور مراقبت و پیشگیری از آن بود که با برنامه‌ساری‌های متنوع و دعوت از صدها کارشناس و متخصص درباره اطلاع رسانی به مردم عزیز کشورمان ارایه شد.

میرباقری درباره گام دوم مطرح کرد: گام دوم که مصادف با ایام نوروز بود و هدف و رسالت ما غلبه بر نگرانی‌های مردم درباره  این بیماری و ایجاد فضای سرگرمی و شادی بود که به لطف خدا با موفقیت این مرحله را طی کردیم چرا که تقویت روحیه و دادن انگیزه و امید به مردم از الویت های رسانه ملی است.

معاون سیما همچنین از شروع گام سوم از امروز تا ۶ اردیبهشت با  حلول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در گام سوم که هم اکنون در آن قرار داریم با یک ارتقا نسبت به برنامه‌های اسفند در خدمت مردم عزیز و صبور کشورمان هستیم و فیلم‌ها و سریال‌های جدید در نوبت پخش شبکه‌ها، پیش بینی کردیم.

به گفته وی از امروز ۱۶ فروردین هر روز هشت فیلم سینمایی جدید از شبکه های سیما پخش می‌شود و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، چهارسریال برای بینندگان عزیز پخش می‌شود که فصل دوم سریال «نون خ» جایگزین سریال «پایتخت» می‌شود.

میرباقری درباره گام چهارم تلویزیون گفت: شبکه‌های تلویزیونی همچون سال‌های گذشته، برای ماه رمضان سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ویژه‌ای تدارک دیده اند و هم اکنون در حال بررسی و انتخاب ۴ سریال از بین ۷ سریال ویژه پخش ماه مبارک رمضان هستیم.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و اعمال تعطیلی اجتماعات دینی و مذهبی با شیوع کرونا در کشور گفت: مردم ما در ماه‌های رجب و شعبان به اماکن مقدسه و ادعیه توجه ویژه تر و بیشتری دارند و ما می‌بایست ارتباط زنده با اماکن مقدسه داخل کشور و خارج از کشور را برقرار می‌کردیم و در این ایام سخنرانی‌های مذهبی، مناجات‌ها، نیایش و دعاها را طراحی کردیم تا ظرفیت‌های معنوی را به خانه‌های مردم بیاوریم تا مردم مومن عزیزمان از برکات این ماه‌های گرانقدر، فیض و بهره ببرند.

معاون سیما همچنین به یکی از برنامه های ویژه تلویزیون در ایام کرونایی اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های صداوسیما بخش آموزش بود که تلویزیون از اسفندماه به کمک آموزش و پرورش آمد و با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های آموزشی را برای ۱۶ میلیون دانش آموز که به واسطه تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، خانه نشین شده اند پخش کرده است که همچنان ادامه دارد و هم اکنون دانش آموزان از راه دور و از طریق شبکه‌های آموزش، شبکه چهار و دو در حال آموزش هستند و در این مدت حدود ۲۸ برنامه ویژه آموزش در بخش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و فنی حرفه ای طراحی شده است.

میرباقری در پایان تاکید کرد: با تمام ظرفیت‌های خود آخرین گام کرونایی را برمی‌داریم تا با مدد الهی این مرحله را طی کنیم و برای مردم عزیزمان که در خانه هستند از نظر تفریح و سرگرمی، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که مطابق با هر سلیقه ‌ای، برنامه ای برای تماشا و لذت بردن وجود داشته باشد تا خستگی های در خانه ماندن کمتر برای عزیزانمان حس شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است