ثریا قزل ایاغ در خاک آرام گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸

ثریا قزل ایاغ در خاک آرام گرفت

ثریا قزل ایاغ، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری ثریا قزل ایاق نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان روز جمعه، ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ در بهشت زهرا تهران برگزار شد.

براساس اعلام خانواده ثریا قزل ایاغ، با توجه به شرایط موجود و احترام به حقوق دیگران مراسم ختم زنده‌یاد قزل‌ایاغ برگزار نمی‌شود و هزینه مراسم وی صرف امور خیریه خواهد شد.

ثریا قزل ایاغ (بهروزی) – نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، پژوهشگر و مترجم – زاده ۵ دی ماه ۱۳۲۲ در محله دولت تهران بود که روز صبح روز چهاردهم فروردین ماه از دنیا رفت.

از آثار او می‌توان به «ادبیات کودکان: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب …)» تهران، ، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی‌ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با کودک از تولد تا سه‌ سالگی»،« راهنمای بازی‌های ایران» با همکاری شهلا افتخاری. «لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «شناخت ادبیات کودکان: گونه‌ها و کاربردها از منظر چشم کودک» اثر دانا نورتون و ساندار نورتون، «قصه‌گویی و نمایش خلاق» از دیویی دبلیو چیمبرز، «نقش کتاب‌های کودکان در همسان‌سازی کودکان معلول» از توردیس اورجایستر. «نوادرالمشاغل» از چستون، «نوشتن برای کودکان: کتاب دستی نویسنده» از مارگرت کلارک، «آتش یخ‌زده: قصه‌ای از پایداری» از جیمز هوستون، «موج بزرگ: زندگی از مرگ قوی تر است» از پرل س. باک و «فریاد مرا بشنو» از میلررد د تایلور اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است