نگاهم در «فرش قرمز» نگاه مردم بوده است/ اهمیت حضور چهره‌ها در کارهای تلویزیونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
احمد نجفی در گفتگو با صبا:

نگاهم در «فرش قرمز» نگاه مردم بوده است/ اهمیت حضور چهره‌ها در کارهای تلویزیونی

مجری برنامه «فرش قرمز» با بیان این که در این برنامه به دنبال شکل تازه ای از اجرا بوده است، نوع نگاهش را در این برنامه هم‌راستا با نگاه مردم دانست.

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون و مجری برنامه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره برنامه «فرش قرمز» که در ایام نوروز روی آنتن شبکه ایران کالا رفت، اظهار کرد: هدف ما در «فرش قرمز» روشنگری برای تولید بوده است. ما می‌خواستیم در این برنامه مشکلات، مقاومت‌ها، سهل انگاری‌ها در شرایط تحریم و قوانین مربوط به تولید را به زبان ساده برای مردم بازگو کنیم.

وی ادامه داد: من سعی کرده‌ام نسبت به نظریات و آن چیزی که مردم با آن روبه رو هستند چه غلط و چه درست، واکنش نشان بدهم. فکر می‌کنم هرچه قدر روی قوانین، عدم همبستگی و زنجیره تولید تاکنون صحبت کرده‌ایم کافی باشد. نگاه من در «فرش قرمز» نگاه مردم بود و این تطبیق نگاه‌ها در برنامه برای من مهم بوده است چرا که نگاه کارشناسی آنچنان در تلویزیون و مطبوعات زیاد شده که ممکن است مساله را حل نکند.

مجری «فرش قرمز» با بیان اینکه این برنامه شکل نویی از گفتگو بوده است، توضیح داد: در این برنامه بیشتر به فکر اجرایی بوده‌ایم که مردم عادی و حتی تولیدکننده که در گذشته حرف‌های خود را متواضعانه بیان می‌کرد، بتواند واضح تر صحبت کند و به اصطلاح مسایل را بشکافد. شکل‌های دیگر برنامه‌سازی را در شبکه خبر و شبکه‌های دیگر دیده‌ایم بنابراین ترجیح دادیم یک نگاه اجرایی تازه‌ای نسبت به برنامه‌ها داشته باشیم و مسایل را ساده‌تر و روان‌تر بیان کنیم.

نجفی افزود: نگاه ما در این برنامه صرفا انتقاد نیست بلکه بیشتر آرام کردن و معرفی کردن راه‌هایی برای مواجهه با مسایل است تا مردم حس کنند که این گفتگو، گفتگوهای خودشان است و با آن ارتباط برقرار کنند.

وی درباره بازخورد مخاطبان برنامه نیز گفت: استقبال مخاطبان از برنامه را باید از شبکه پرسید و من آماری ندارم اما به من گفته‌اند خوب بوده است. من کار خود را انجام می‌دهم و هیچ وقت در هیچ برنامه‌ای دنبال آمار نبوده‌ام و امیدوارم «فرش قرمز» مورد پسند قرار گیرد.

بازیگر «نفوذ» با بیان اینکه ضبط برنامه «فرش قرمز» از ۲۸ اسفندماه متوقف شد، عنوان کرد: ما برنامه را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کردیم. ما هم تابع ضوابط تعیین شده هستیم و باید دید وضعیت چه زمانی به حالت عادی بازمی‌گردد تا دوباره بتوانیم کار را ادامه بدهیم.

نجفی در ادامه درباره حضور بازیگران در مقام مجری در برنامه‌های تلویزیونی اظهار کرد: من برخی از همکارانم را به ویژه آن‌هایی که بازیگر هستند، در برنامه‌های مختلف دیده‌ام که دو یا سه برنامه  آنخیلی خوب بوده است و همکارانم خوب کار می‌کنند. من فکر می‌کنم در برخی از برنامه‌ها، مشکل از جنس برنامه است نه دوستانی که آن را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال در سری جدید یکی از مسابقه‌های تلویزیونی من اجرای بازیگری را که میزبان مخاطبان بود، بیشتر دوست داشتم. شاید این شکل مسابقه‌هاست که تکراری و مکانیکی شده و گرنه مجری کار خودش را می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از حضور بازیگرانی که توانایی‌اش را داشته باشند، به ویژه در این شرایط خیلی خوب است و مردم را بیشتر جذب می‌کند و کار درستی است. به هر حال چهره برای کارهای تلویزیونی آن هم در بخش مسابقه لازم است. نکته دیگر این است که مسابقه‌های تلویزیونی باید آسان‌تر و راحت‌تر برخورد کنند چرا که در برخی از این مسابقات سوالاتی پرسیده می‌شود که دایره المعارف می‌خواهد. لزوما هرچه سخت‌تر برخورد کنی برنامه بهتر نمی‌شود.

بازیگر «معمای شاه» در پایان نیز مطرح کرد: من فکر می‌کنم لازم است به مجریان فرصت بدهیم که راحت‌تر صحبت کنند و این اولین قدم است. البته راحت صحبت کردن به معنای تمسخر یا شوخی‌های نامتعارف نیست چرا که تلویزیون نمایش عمومی در سراسر کشور است و مردم نیز دوست دارند وارد این گونه مسائل شوند. در این شرایط سخت اقتصادی و بیماری باید رعایت کنیم و حرفی را نزنیم که باعث ناراحتی مردم شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000