مسابقه‌ای برای مستندسازی فعالیت‌های خودجوش شهروندان برابر کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
در گفتگو با صبا عنوان شد؛

مسابقه‌ای برای مستندسازی فعالیت‌های خودجوش شهروندان برابر کرونا

بهنام زنگی برگزاری مسابقه عکاسی «شهر در برابر کرونا» را مستندسازی فعالیت های خودجوش شهروندان در مقابله با کرونا ذکر کرد.

بهنام زنگی رییس انجمن علمی پژوهش های هنری ایران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برگزاری مسابقه عکاسی «شهر در برابر کرونا» گفت: این مسابقه از سوی انجمن علمی پژوهش های هنری ایران و گروه هنری ۲۰۲۰ برگزار می شود و هدف از آن ثبت تجارب شهروندان درباره مقابله با کروناست که به نوعی مستندسازی فعالیت های خودجوش شهروندان در این زمینه خواهد بود و برای این منظور ما رشته عکاسی را انتخاب کردیم که در زمینه مستندسازی تقریبا قوی تر از سایر مدیوم هاست.

وی افزود: فراخوان این مسابقه که با همکاری شهرداری همدان و دانشگاه بوعلی همدان برگزار می شود،در فضای مجازی منتشر شده است.

زنگی با اشاره به استقبال علاقه مندان از این مسابقه اظهار کرد: نمایشگاه آثار این مسابقه اردیبهشت ماه سال جاری ابتدا در همدان و پس از آن به طور همزمان در فرهنگستان هنر و یا مکان مناسب دیگری برگزار خواهد شد.

دبیر مسابقه عکاسی «شهر در برابر کرونا» درباره احتمال تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از تجمع شهروندان و در نهایت فراهم نشدن برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی تا اردیبهشت ماه، توضیح داد: این شرایط قابل پیش بینی نیست و در حال حاضر تا ۲۰ فروردین ماه طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود بنابراین ما سعی کردیم که برنامه خودمان را طبق زمان بندی مشخص شده پیش ببریم ولی به هر حال تابع شرایط کلی کشور هستیم و اگر امکان برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی نباشد، به صورت آنلاین آثار را به نمایش می گذاریم.

این استاد دانشگاه در ادامه یادآور شد: هدف ما دیده شدن این آثار است و بنابراین ما تلاش می کنیم از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی آثار برتر این مسابقه را منتشر کنیم. حتی اگر نمایشگاهی هم به صورت فیزیکی برگزار شود، باز هم باید روشی برای ارایه این آثار به صورت آنلاین داشته باشیم تا جمعیت بیشتری از شهروندان بتوانند این آثار را مشاهده کنند.

زنگی با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان از این مسابقه تاکنون بیان کرد: برای چگونگی برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز هنوز تصمیم گیری نشده است و باید ببینیم شرایط چگونه پیش می رود. اما اگر امکان برگزاری مراسم به شکل فیزیکی فراهم نباشد، باید به صورت مجازی این مراسم را برگزار و نفرات برتر را معرفی کنیم و جوایزشان را برایشان ارسال کنیم.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است