«نوروز حیرانی» به شام ایرانی هم رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷

«نوروز حیرانی» به شام ایرانی هم رفت

قطعه موسیقی «نوروز حیرانی» ویژه پویش #مشاهنر به عنوان موسیقی تیتراژ «شام ایرانی» پخش شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی پروژه، «نوروز حیرانی» در قالب پویش «مشاهنر» (خیزش هنرمندان ایران برای دوران کرونایی) با اجرای فاضل جمشیدی به مردمی تقدیم شد که سال سختی را پشت سر گذاشته و اکنون نیز سختی قرنطینه خانگی را تحمل می‌کنند. ترانه «نوروز حیرانی» از علیرضا بهرامی و تنظیم آن نیز بر مبنای ملودی محلی خراسانی، از محسن غلامی است.

علیرضا احمدی (تار و سه تار)، رؤیا باقرزاده (سنتور، دایره و کوزه)، ایمان نصر (تدیون نماهنگ) و اسرافیل شیرچی (خط) از دیگر مشارکت‌کنندگان در تولید این اثر هنری بوده‌اند.

در پی انتشار این اثر مجموعه «شام ایرانی» نیز چهاردهم فروردین ماه در نخستین قسمت از فصل دوم سری جدید خود، در حالی در شبکه نمایش خانگی عرضه شد که قطعه «نوروز حیرانی» را به عنوان موسیقی تیتراژ خود در این فصل انتخاب کرده بود.

در پی نشر این قطعه که با اعلام موجودیت پویش ملی #مشاهنر همراه بود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از هنرمندان کشور برای راه‌اندازی این پویش تقدیر کرد.

سید عباس صالحی در صفحه توییتر خود نوشت: «خیزش هنرمندان ایران‌زمین در دوران کرونایی نشان از روح مسئولیت‌مدار هنر است که سال‌هاست از هنرمندان نیک‌سرشت میهن شاهدیم. قدردان هنرمندان به دلیل اجرای پویش #مشاهنر و بردن هنرشان به خانه‌های مردم باشیم.»

در ادامه، موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز اعلام کرد که از آثار تولید شده توسط هنرمندان پیشکسوت عضو یا دارای شرایط این موسسه، در پویش #مشاهنر، حمایت می‌کند.

همچنین بسیاری از شخصیت‌های هنری، سیاسی و اجتماعی، علاوه بر رسانه‌های مختلف، به حمایت از این حرکت پرداختند.

تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف کشور اعلام کرده‌اند، با خیزش #مشاهنر همراهی می‌کنند که قرار است دست‌کم در ۱۰۰ روز آتی، برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می‌کنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری‌ بپردازد.

در میان این هنرمندان، نام این افراد به چشم می خورد: علی نصیریان، عبدالوهاب شهیدی، غلامحسین امیرخانی، محمدعلی کشاورز، داود گنجه‌ای، حسن ناهید، ایرج راد، کامبیز روشن‌روان، پرویز پرستویی، بهزاد فراهانی، محمد سریر، رضا بابک، فاطمه معتمدآریا، پرویز پورحسینی، مجید مظفری، راضیه برومند، گلاب آدینه، اصغر همت، هدیه تهرانی، هوشنگ، بیژن و اردشیر‌ کامکار، فریدون شهبازیان، نادر مشایخی، منوچهر صهبایی، داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، علی‌اکبر شکارچی، محمد صالح علا، علی‌اصغر شاهزیدی، حسام‌الدین سراج، فاضل جمشیدی، علیرضا  قربانی، محمد معتمدی، عبدالحسین مختاباد، وحید تاج، اسفندیار قره‌باغی، خشایار اعتمادی، حجت اشرف‌زاده، امیر تاجیک، ژاله علو، مریم نشیبا، بهروزرضوی، هادی مرزبان، سیف‌الله صمدیان، فرزانه کابلی، محمود پاک‌نیت، ساعد باقری، سهیل محمودی، محمدعلی بهمنی، عباس اخوین، یدالله کابلی، اسرافیل شیرچی، جواد بختیاری، بیژن بیژنی، افلیا پرتو، ملیحه سعیدی، پری ملکی، کیوان ساکت، عبدالجبار کاکایی، علیرضا بهرامی، محمدباقر کلاهی اهری، مهرداد اسکویی، پرویز جاهد، احسان کرمی، هومن برق‌نورد، عباس جهانگیریان و…

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است