«شهربازی» یک هشدار برای دوران پس از کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
نوروز در خانه-10

«شهربازی» یک هشدار برای دوران پس از کرونا

پیشنهاد تازه ما برای روزهای قرنطینه و در خانه ماندن دیدن فیلم «شهربازی» ساخته کاوه مظاهری است.

خبرگزاری صبا– پویا نبی: «شهربازی» آخرین ساخته کاوه مظاهری کارگردانی که اغلب علاقمندان حوزه فیلم کوتاه او را با فیلم «روتوش» به جا می آورند به این دلیل در فهرست پیشنهادیم است که دقیقا نقطه افتراق با سینمای اجتماعی ایران است.

«شهربازی» همانطور که از نام دو پهلویش بر می آید داستان طراحی یک بازی به قصد گرفتن پول است و شاید بتوان با کمی اغماض آن را روند منطقی فیلم کوتاه «روتوش» تعبیر کرد با این تفاوت که دیدگاه فیلمساز و ترکیب بازی و واقعیت در شهربازی رادیکال تر شده است و این دقیقا همان چیزی است که من از آن به عنوان افتراق با سینمای اجتماعی ایران که در بند کلیشه ها اسیر شده است نام می برم.

مظاهری در اثر متاخر خود با طراحی یک نمایش دارد دیدگاه اجتماعی خود را در حوزه زنان و جایگاه نحیف طبقه متوسط در کلان شهری مثل تهران عنوان می کند. فیلم داستان زوج جوانی با نام مجید و سارا است که برای مرتفع ساختن بدهی پنجاه میلیونی شوهر تصمیمی عجیب گرفته اند.

فیلم همانطور که پیشتر عنوان شد به لحاظ سازه فیلمنامه ای دارای ایده مرکزی جذابی است، طوفانی آغاز می شود و قاطع به پایان می رسد.

فیلم یک بازی بسیار خوب از سونیا سنجری در نقش سارا دارد، سنجری خیلی خوب و به اندازه توانسته ویژگی های رفتاری یک زن توامان مادر و همسر را در فیلم ایفا کند و چند لحظه درخشان بازی او دارد، مثلا جایی که به همسرش می گوید نمی خواهد بمیرد و آن سکوت پس از ادای این جمله با آن نگاه درست و یا جایی که دست خاکیش را پاک می کند و با لحنی ترحم آمیز می گوید ببین دستم زخم شده…

بیشتر بخوانید

«وداع»؛ اثری در ستایش انسانیت

«ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد»؛ یک عاشقانه فلسفی

«داستان اسباب بازی ۴»؛ انیمیشنی برای تمام اعضای خانواده

«دختری با گوشواره مروارید»؛ داستانی الهام‌گرفته از تابلوی نقاشی

«زیستن» در مذمت زندگی از دست رفته

روایت نسل‌های مختلف زنان در «خانه لهستانی‌ها»

«بی عشق» بازنمایی رفتار فردی انسان‌ها در مقابل یکدیگر

پاسخ به یک پرسش تاریخی درباره رفتار ما ایرانی ها

«به دنبال روباه» یک کمدی غافلگیرکننده

در روزهای که خبرهای بسیار نگران کننده ای از وضعیت اقتصادی ایران پس از بحران کرونا به گوش می رسد و گویی باید خودمان را برای دو سه پله بیشتر فقیر شدن آماده کنیم تماشای فیلم کوتاه «شهربازی» می تواند یک هشدار قلمداد شود.

فیلم کوتاه «شهربازی» از هفتم فرودین ماه در تمام پلت فرم های نمایش خانگی در دسترس قرار گرفته است. اگر از دیدن این فیلم لذت بردید تماشای «روتوش» ساخته پیشین کاوه مظاهری را هم به شما توصیه می کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است