نتفلیکس مستند شیکاگو بولز و مایکل جردن افسانه‌ای را پخش می‌کند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از شیکاگو‌تریبون، بنا بر اعلام شبکه ESPN، پخش مستند 10 قسمتی «آخرین رقص» درباره تیم بستکبال حرفه‌ای «شیکاگو بولز» از 19 آپریل آغاز می‌شود. این مستند که طرفدارانش سال‌هاست منتظر پخش آن هستند از 19 آپریل، طی 5 هفته متوالی در روزهای یکشنبه روی آنتن تلویزیون می‌رود. این مجموعه برای خارج از مرزهای آمریکا از طریق نتفلیکس در دسترس خواهد بود.

مستند «آخرین رقص» به کارگردانی جیسون هیر جستاری درباره تیم بسکتبال شیکاگو بولز، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های تاریخ ورزش و ستاره افسانه‌ای آن یعنی مایکل جردن، در دهه 90 میلادی است. این مجموعه شامل تصاویری تاکنون دیده نشده از بازی‌های این تیم در فصل 87-98 میلادی و ششمین قهرمانی آنها در NBA در طول 8 سال است.

شبکه ESPN در بیانیه خود گفت: در زمانه‌ای که جامعه از بازی‌های زنده ورزشی محروم شده است، مخاطبان هنوز برای فرار از این وضعیت و تجربه لذت جمعی، جهان ورزش را دنبال می‌کنند. ما درخواست‌ها برای جلو افتادن پخش مجموعه «آخرین رقص» را شنیدیم و خوشحالیم که اعلام کنیم با سرعت بخشیدن به پروسه تولید، موفق به انجام این کار شدیم. این پروژه تقدیری از یکی از بزرگترین تیم‌های ادوار تاریخ است و امیدواریم حاصل آن به مانند نقشی که ورزش در زندگی ما دارد، یک تجربه لذت‌بخش متحدکننده باشد و داستانی را بازگو کند که نه فقط طرفداران ورزش که همگان را تسخیر خود خواهد کرد.

ساخت مستند «آخرین رقص» به پاییز سال 1997 بازمی‌گردد، زمانی که جفری رینسدورف، مالک باشگاه شیکاگو بولز و فیل جکسون، سرمربی تیم به گروه تولید این مجموعه اجازه دادند تا در تمام طول فصل همراه آنان باشند. اکنون حاصل کار بعد از بیش از 2 دهه آماده نمایش است تا یکی از چهره‌های ماندگار دنیای بسکتبال و یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ این ورزش ره به تصویر کشد.

«آخرین رقص» همانطور که به ماجرای قهرمانی شیکاگوبولز در فصل پر سر و صدای 97-98 میلادی می‌پردازد، سرآغاز شکل‌گیری این موفقیت‌ها، کودکی مایکل جردن و کشیده شدنش به سمت شیکاگو بولز در 1984 را نیز دنبال می‌کند. مخاطبان این مجموعه همانطور که 5 قهرمانی قبلی این تیم را تماشا می‌کنند، شاهد چالش‌های خارج از زمین جردن و یارانش نیز خواهند بود.

این مستند نه فقط به مایکل جردن که به ماجراهای هم‌تیمی‌های کلیدی و ستارگانی چون اسکاتی پیپن، دنیس رادمن و استیو کر و البته سرمربی آن‌ها یعنی فیل جکسون نیز می‌پردازد و شامل ده‌ها مصاحبه امروزی با چهره‌های شاخص این ورزش، رقبای دیروز و دیگر افراد است.

حاصل کار یکی از هیجان‌انگیزترین مستندهای تاریخ ورزش است و بعید به نظر می‌رسد طرفداران بسکتبال و دنیای ورزش فرصت تماشای آن را از دست بدهند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/