کیومرث درمبخش فیلمساز و عکاس بر اثر کرونا درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
کامبیز درمبخش در گفتگو با صبا خبر داد:

کیومرث درمبخش فیلمساز و عکاس بر اثر کرونا درگذشت

کامبیز درمبخش هنرمند کارتونیست از درگذشت برادرش کیومرث درمبخش نویسنده و فیلمساز ایرانی در پاریس خبر داد.

کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا با تایید خبر درگذشت کیومرث درمبخش عکاس و مستندساز گفت: برادرم کیومرث درمبخش صبح امروز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه ساعت ۵ به علت بیماری کرونا در پاریس درگذشت و با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد، ما هم از چگونگی و زمان مراسم تدفین بی اطلاع هستیم.

کامبیز درمبخش درباره احتمال بازگرداندن پیکر این هنرمند به ایران بیان کرد: با توجه به این که برادرم سالهاست در پاریس زندگی و کار می کند، فکر می کنم به احتمال زیاد پیکرشان در پاریس دفن خواهد شد.

این هنرمند کارتونیست درباره چگونگی ابتلای برادرش به ویروس کرونا توضیح داد: برادرم به علت بیماری دیگری در بیمارستانی در پاریس بستری بودند ولی متاسفانه در همان بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

این هنرمند درباره ارتباطش با برادرش اظهار کرد: کیومرث سه سال از من کوچکتر بود و ما همیشه همراه هم بودیم. برای اولین بار او را به مطبوعات بردم و به عنوان خبرنگار و عکاس درجه یک فعالیت داشت. او فیلمساز و مستندساز بسیار برجسته ای بود و برای کارش زحمات بسیاری کشید.

کیومرث درمبخش متولد سال ۱۳۲۴ در تهران بود که در زمینه کارگردانی، نویسندگی و عکاسی فعالیت داشت. فیلم «بوف کور+زندگی و مرگ صادق هدایت» با بازیگری پرویز فنی زاده از معروف ترین فیلم های این کارگردان است.

سفر بهاره، ساربانان کویر، ایران سرزمین ادیان، سنگ افراشت ها، باغ های مقدس سنگی، سنگ نگاره های جادویی، کسوف، بونکوه پستچی ایل، کوچ آسمانی، راز ترکمن، انسان شبان، دنیا خانه من است، از جمله آثار این فیلمساز است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است