سمفونی شماره ۲۰ راوی زندگی شخصی‌ام است/ از کودکی تا عشق به وطن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۹
شاهین فرهت در گفتگو با صبا:

سمفونی شماره ۲۰ راوی زندگی شخصی‌ام است/ از کودکی تا عشق به وطن

شاهین فرهت از ضبط سمفونی های شماره ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در ادامه سمفونی هایی که نوشته است، خبر داد.

شاهین فرهت آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: در ایام قرنطینه مشغول نوشتن و آهنگسازی هستم و از همه هموطنان می خواهم در خانه بمانند تا بتوانیم بیماری کرونا را شکست دهیم.

وی با اشاره به اینکه نوشتن سمفونی شماره ۲۰ در ادامه سمفونی هایی که در طول سال ها نوشته تمام شده است، افزود: قرار است سمفونی های شماره ۱۸، ۱۹ و ۲۰ را با هم منتشر کنم زیرا راحت تر در دسترس علاقه مندان و مخاطبان قرار می گیرد، همچنین تصمیم گرفتم سمفونی های قدیمی ام را هم به صورت یک مجموعه دوباره منتشر کنم.

دبیر جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: سمفونی شماره ۲۰ یک بازبینی درباره زندگی شخصی خودم است و حس نوستالژیک دارد. این سمفونی از دوران کودکی من شروع می شود و قسمت دوم آن درباره علاقه من به وطنم است و قسمت سوم مربوط به دوران سخت تحصیل من در کشورهای مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: قسمت آخر سمفونی ۲۰ درباره امید و احساس برای ادامه کار در وطنم ایران است. من واقعا این سمفونی را دوست دارم و بعد از اتمام بیماری کرونا ضبط آن را شروع می کنم.

این آهنگساز در پایان گفت: من از کارها و آثارهای خودم راضی هستم زیرا با صداقت کامل کار کردم و به نظر من صادق بودن در هنر خیلی مهم است و اگر به اصول هنری هم توجه کنیم اثری که می سازیم بر دل و جان مخاطب نفوذ می کند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است