تصمیم جدیدی برای سینما گرفته نشده است/ برپایی جلسات پس از تعطیلات | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با صبا:

تصمیم جدیدی برای سینما گرفته نشده است/ برپایی جلسات پس از تعطیلات

معاون سازمان سینمایی از برگزاری جلسات کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما پس از تعطیلات نوروزی خبر داد.

محمد مهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اقدامات جدید صورت گرفته در  «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» که پیش از تعطیلات نوروز ۲ جلسه تشکیل داد و مصوباتی نیز داشت، گفت: برخی سینماداران به صندوق اعتباری هنر معرفی شدند و بخش معاونت اداری و مالی کارگروه در حال بررسی مسایل مربوط به کارفرماها و موارد مشابه آن است همچنین کمک‌های مربوط به بخش خانه سینما نیز انجام شده است.

وی افزود: طبیعی است که در اسفند ماه و روزهای پایانی سال، بسیاری افراد مراجعه نکرده بودند اما بخش عمده‌ای از ماجرا در نیمه دوم فروردین‌ و پس از تعطیلات انجام خواهد شد.

طباطبایی نژاد دربار تصمیمات «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای خسارت وارد شده بر سینماداران آنهم با بیش از یک ماه تعطیلی سینماها و مشخص نبودن افق پیش رو، تشریح کرد: اعلام شده که هر سالن می‌تواند به صورت شش‌ماهه با کارمزد ۴ درصد، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرد و فعلا اقدام جدیدی صورت نگرفته و باید منتظر باشیم تا جلسات جدید برگزار شوند تا ببینیم که تصمیم مجموع اعضای این کارگروه چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

طرح دولت برای جبران ضرر سینماها کارآمد نیست/ انتقاد از ترکیب کارگروه کرونا

وی افزود: طرف‌های متضرر از این موضوع متنوع هستند از سینمادار گرفته تا تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار و از همه مهم‌تر کسانی که زندگی و حیات‌شان متصل به حقوقی است که به صورت قراردادی از هر پروژه دریافت می‌کنند. این قشر، آسیب‌های بیشتری را متحمل شده زیرا تمام درآمد آن‌ها وابسته همان پروژه‌های سینمایی بوده است‌.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: در این ایام تصمیم جدیدی صورت نگرفته اما با اتمام تعطیلات نوروزی جلسه سوم  «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برگزار می‌شود و نتایج آن اعلام‌خواهد شد.

دلارام صادقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000