بار عمده «فرش بنفشه» روی دوش موسیقی است/ روزهای خوب می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
منصور ضابطیان در گفتگو با صبا:

بار عمده «فرش بنفشه» روی دوش موسیقی است/ روزهای خوب می‌آید

منصور ضابطیان معتقدست از آنجا که رادیو یک رسانه بی واسطه و ساده است، محتوای خوب می‌خواهد.

منصور ضابطیان مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره اجرای برنامه «فرش بنفشه» که این روزها روی آنتن رادیو ایران است، گفت: رادیو خانه اول من است. من فعالیتم در سازمان صداوسیما را با رادیو شروع کرده‌ام. مانند هرکس دیگری که گاهی وقت‌ها می‌خواهد به خانه دوران کودکی خود بازگردد من نیز دوست داشتم این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: زمانی که پیشنهاد اجرای این برنامه به من شد با توجه به آنکه عید امسال تهران بودم و نمی‌توانستم به سفر بروم و از سویی فکر کردم که یک فرد به عنوان مسئولیت اجتماعی اگر بتواند با حضورش حال برخی مردم را در سرتاسر کشور بهتر و تحمل قرنطینه برای آن ها را راحت‌تر کند، کار را قبول کردم.

مجری «فرش بنفشه» با بیان اینکه علاوه بر اجرا در برخی از بخش‌ها از جمله موسیقی کمک‌ می‌کند و پیشنهادهایی ارایه می‌دهد، عنوان کرد: «فرش بنفشه» یک برنامه مفرح عصرانه رادیویی است که گفتگوهایی با هنرمندان، چهره‌های مختلف ورزشی و سینمایی، وزرا، استانداران و… دارد. همچنین درباره وضعیت آب و هوا و راه‌های کشور نیز صحبت می‌کند. علاوه بر آن مهمان‌هایی در برنامه داریم که عمدتا از اهالی موسیقی هستند و بار عمده برنامه روی دوش موسیقی‌های جدید و قدیمی است که در برنامه پخش می‌شود.

ضابطیان درباره اوضاع این روزهای رادیو اظهار کرد: به نظر می‌رسید رادیو با آمدن تکنولوژی‌های دیگر به حاشیه رانده شود اما جالب است در یکی دو سال اخیر گسترش تکنولوژی به کمک رادیو نیز آمده است. در حال حاضر برای شنیدن رادیو نیازی نیست که یک دستگاه گیرنده رادیو که موج اف ام داشته باشد، در دسترس قرار بگیرد چراکه اپلیکشن‌هایی وجود دارد که می‌توان رادیو را آنلاین شنید و به آرشیو آن دسترسی پیدا کرد و این موضوع بسیار به رادیو کمک کرده است.

وی افزود: همچنین از آنجا که رادیو یک رسانه بی واسطه و ساده است دسترسی به آن نیز ساده است، اما محتوای خوب می‌خواهد یعنی اگر محتوای خوبی به مردم ارایه بدهد حتما آن برنامه و رادیو شنونده خود را پیدا می‌کند کما اینکه در همین برنامه «فرش بنفشه» با زحماتی که دوستان من کشیده‌اند، شنونده زیادی پیدا کرد و درباره آن صحبت می‌شود. قبلا این اتفاق در برنامه‌های رادیویی نمی‌افتاد و این نشان می دهد ساخت یک برنامه خوب که محتوای خوبی نیز دارد حتما شنونده خود را پیدا می‌کند.

مجری «رادیو بنفشه» در پاسخ به این پرسش که ویژگی‌های یک برنامه خوب در رادیو چیست؟ بیان کرد: نه فقط درباره رادیو بلکه درباره تمام آنچه که به عنوان یک محتوا در مدیا و رسانه ساخته می‌شود باید مجری و سازندگان برنامه بتوانند یکی از این دو کار را انجام بدهند؛ یا باید چیزی به دانش مخاطب یا به احساس آن‌ها چیزی اضافه کنند و اگر بتوانند همزمان هر دو را انجام بدهند خیلی بهتر است در غیر این دو صورت محتوایی را به مخاطب می‌دهند که چندان مورد استقبال مخاطب قرار نمی‌گیرد.

ضابطیان افزود: همچنین از آنجا که صدا تنها راه ارتباطی یک گوینده رادیو با با مردم است باید فکر کند که چگونه می‌تواند در ساده‌ترین و صمیمانه‌ترین شکل ممکن به دانش مخاطب اضافه کند و به احساساتش تلنگر بزند.

وی با اشاره به اینکه «فرش بنفشه» فقط ویژه ایام نوروز روی آنتن رفته و پخش آن تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، درباره دیگر برنامه‌های خود گفت: در رادیو قرار نیست برنامه‌ای داشته باشم اما باید ببینیم در تلویزیون وضعیت چطور خواهد شد. با شرایط موجود فعلا نه درباره رادیو و تلویزیون و نه هیچ زمینه دیگری نمی‌شود برنامه ریزی کرد. تلویزیون هم خانه من است و اگر شرایطی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ تولیدی و محتوا آن چیزی باشد که مورد نظر من است، در تلویزیون نیز کار می‌کنم.

مجری «فرش بنفشه» در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط روز جامعه از مردم می‌خواهم که باور کنند روزهای خوب می‌آید و باور کنند که رعایت‌های ما با وجود همه کم‌حوصلگی‌ها، خستگی‌ها، مشکلات اقتصادی که برایمان پیش می‌آید مانند هر چیز دیگری می‌گذرد و باور کنیم بعد هر سختی، آسانی است که می‌آید.

برنامه نوروزی رادیو ایران با نام «فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان از ۲ فروردین ۹۹ روی آنتن رفته است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است