تپانچه های جیمز باند به سرقت رفت/ سلاح‌هایی که جایگزین ندارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۵

تپانچه های جیمز باند به سرقت رفت/ سلاح‌هایی که جایگزین ندارند

چند اسلحه از کار افتاده مربوط به فیلم های «جیمز باند» که ارزشی معادل 100 هزار پوند داشتند در لندن به سرقت برده شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌سی، پنج اسلحه از کار افتاده که در چندین فیلم «جیمز باند» استفاده شده بود و بیش از ۱۰۰ هزار پوند ارزش داشت به سرقت برده شد.

گفته می شود دزدها دوشنبه شب ۲۳ مارس از محوطه پشتی ملکی در شمال لندن جایی که این سلاح ها در آن قرار داشتند، وارد شدند و پیش از آنکه پلیس سر برسد فرار کردند.

در میان سلاح های ربوده شده یک تپانچه مدل پ‌پ‌ک والتر که توسط راجر مور ستاره فیلم های «جیمز باند» در فیلم «نمایی به یک قتل» استفاده شده بود نیز قرار داشت. این تپانچه از یک مجموعه شخصی گرفته شده بود.

در میان سلاح های ربوده شده یک هفت تیر مدل برتا چیتا و یک تپانچه مدل برتا تام‌کات استفاده شده در فیلم های جیمز باندی «روز دیگر بمیر» و «زندگی کن و بگذار بمیرد» نیز به چشم می خورد.

پل رایدلی بازرس پرونده درباره این سرقت گفت: سلاح های گرم ربوده شده خیلی ویژه بودند و مختص فیلم های «جیمز باند» ساخته شده بودند. این سلاح ها تقریبا توسط عموم مردم شناخته می شوند، آنها غیرقابل جایگزین و بی همتا هستند.

رایدلی همچنین از افرادی که ممکن است این دزدها را هنگام ورود یا موقع فرار دیده باشند، درخواست کمک کرد.

جیمز باند نام شخصیت داستانی است که توسط یان فلمینگ در سال ۱۹۵۳ خلق شده است، این کاراکتر در ۱۲ رمان و ۲ داستان کوتاه حضور داشته‌ است. شخصیت جیمز باند در صنعت سینما نیز حضوری پررنگ داشته است، این شخصیت اولین بار با بازی شان کانری در فیلم «دکتر نو» در سال ۱۹۶۲ روی پرده سینما ظاهر شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است