ترامپ یک کله نارنجی دیوانه است/ همه چیز را کوپنی کنید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
ریدلی اسکات از روزهای در قرنطینه می‌گوید؛

ترامپ یک کله نارنجی دیوانه است/ همه چیز را کوپنی کنید!

ریدلی اسکات، کارگردان صاحبنام سینما در گفتگویی از روزهای قرنطینه، سیاستمداران و طرح کوپنی کردن اجناس سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، صنعت فیلمسازی هالیوود یکی صنایعی بود که با شیوع گسترده ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شد. ده‌ها و صده‌ها پروژه فیلمسازی ریز و درشت فعالیت خود را متوقف کردند و افراد شاغل در آن مانند میلیون‌ها انسان دیگر به حفظ فاصله اجتماعی روی آوردند.

یکی از این پروژه‌های متوقف شده «آخرین دوئل» ریدلی اسکات است؛ درامی تاریخی که داستان آن در فرانسه قرن ۱۴ می‌گذرد و ستارگانی چون مت دیمون و بن افلک در آن بازی می‌کنند. تولید این فیلم کمتر از یک ماه پیش و بعد از پایان فیلمبرداری‌های خارج از آمریکا متوقف شده است و تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دارد. در نتیجه این تعطیلی به نظر می‌رسد اکران این فیلم که برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود به تعویق بیفتد.

اسکات این وقفه و خود قرنطینه‌گی را برای کاهش سرعت شیوع کرونا ضروری می‌داند. این کارگردان ۸۲ ساله که ساخت آثار شاخصی چون مجموعه «بیگانه»، «گلادیاتور»، «بلید رانر» و «مریخی» را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون در خانه خود در لس‌آنجلس اخبار را پیگیری می‌کند. او در گفتگویی با ورایتی از احوال این روزهای خود و نظریاتش درباره سیاستمداران، از دونالد ترامپ گرفته تا بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان، صحبت کرده است.

*آقای اسکات پروژه تولید «آخرین دوئل» در چه حالی به سر می‌برد؟

-خب ما مسلما کار را متوقف کرده‌ایم. من فیلمبرداری‌های مربوط به فرانسه را یک ماهه به پایان رساندم و بعد از آن تصمیم گرفتم پروژه را برای مدتی تعطیل کنیم. تا اینجا کار جالبی شده است. داستان فیلم مربوط به ۱۳۶۰ میلادی است و بنابراین در آن فضای جالب فرانسه قرون وسطی به تصویر کشیده‌ می‌شود. ۲ هفته پیش تصمیم گرفتیم کار را معلق کنیم، چرا که ادامه دادنش احمقانه بود. ما قرار بود یک هفته بعد از پایان فیلمبرداری در فرانسه به ایرلند برویم و در حقیقت به طور طبیعی وقفه‌ای در پروژه داشتیم، بنابراین به خودم گفتم چرا فعلا کار را در این مرحله متوقف نکنیم و بعدا دوباره برای ادامه ساخت آن بازگردیم.

*نظر شما درباره عملکرد سیاست‌مداران در کنترل بحران ویروس کرونا چیست؟

-این یارو کله نارنجیه (دونالد ترامپ) که بر ما حکومت می‌کنه که دیوانه است، اینطور نیست؟ اندرو کومو، فرماندار نیویورک هم می‌خواهد از این جریان اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند. اصلا به جمیع سیاستمدارانی که بر دنیا حکمفرمانی می‌کنند نگاه کن. نصف آن‌ها احمق و نیمه دیگرشان مستبد هستند. منظورم این است که آدم درست و ارزشمند در این عرصه خیلی کم است. هر کسی که یک نصف مغز داشته باشد نمی‌خواهد سیاسمتدار شود!

*فکر می‌کنید رهبران جهان الان باید چه کاری انجام دهند؟

-من بچه جنگم. ما در زمان جنگ جیره‌بندی داشتیم. مردم برای ذخیره غذا نمی‌توانستند حرص بزنند. یک دفترچه جیره‌بندی و کوپن وجود داشت و اقلامی که می‌توانستیم تهیه کنیم محدود بود. الان هم باید همین کار را کنند چرا که مردم غذای زیادی را ذخیره می‌کنند که بیشترشان فاسد می‌شود. مانند همین سیاست در انگلستان هم باید انجام شود. اوه خدایا،  بوریس جانسون کمی فکر کن! مثلا همین گوشی آیفونی که داریم به وسیله آن صحبت می‌کنیم می‌تواند بهترین وسیله برای کنترل توزیع اقلام باشد. ما باید نظم و آرامش داشته باشیم.

*این روزها برای گذران وقت چه می‌کنید؟

-من نقاش بزرگی هستم و از ۱۰ سال پیش دوباره نقاشی کشیدن را آغاز کرده‌ام. تمام تحصیلات من در مدرسه هنری گذشته است و بنابراین در تمام اوقات در حال نقاشی کشیدن هستم.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است