توصیه پدر وزیر جوان به پسرش: دروغ نگویید!

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی برنامه رادیویی «فرش بنفشه»، منصور ضابطیان شب گذشته 7 فروردین ماه در برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران میزبان محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و با او گفتگو کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای صحبت‌های خود گفت: فرزندانم هر سال در جهرم در کنار پسرعموها و دخترعمهها به سر می‌بردند اما امسال نرفتند و در خانه ماندند. بنابراین به هر حال شرایط برایشان دشوار است و چاره ای نیست.

وی افزود: برنامه هایی برایشان تدارک دیده ایم که مشغول شوند. بخشی از وقت بچه‌ها به تکالیف مدرسه می گذرد. معلم هایشان از طریق پیام‌رسان ها ویدیوهایی را می‌گذارند و درس می‌دهند و بچه ها باید پر کنند و بفرستند. بخشی از وقتشان به آموزش و بخشی دیگر نیز به بازی های رایانه ای، دیدن برنامه‌های تلویزیونی و مطالعه می‌گذرد. مادرشان اجازه نمی‌دهد وقت خالی داشته باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه این روزها هوای جهرم خوب و بهترین زمان برای رفتن به این شهر است، بیان کرد: سرانه فضای سبز عمومی جهرم تقریبا نزدیک به صفر است. شما در شهر جهرم پارک و فضای سبز نمی‌بینید. نخلستان و باغ دارند و خانواده‌ها به باغ‌های خودشان می‌روند و بنابراین سر کردن این اوضاع برای جهرمی‌ها نباید خیلی سخت باشد. چه در خانه و چه در باغات بمانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ضمن اینکه رعایت می‌کنند و پایبند به این هستند که ارتباطات اجتماعی شان را در نوروز کنترل کنند. هرچند مردمان پر ترددی هستند و به دیدار یکدیگر می‌روند، اما رعایت می‌کنند. هر شب با مادر و خواهرهایم یک گروه داریم و مکالمه‌های تصویری گروهی با هم داریم و هر کس از خانه خودش وصل می‌شود.

وی همچنین درباره نصیحتی که از بزرگ ترهای خود شنیده و به او در زندگی کمک کرده است، گفت: پدرم همیشه به من و 6 خواهر و برادرم این نصیحت را می‌کرد که دروغ نگویید. اولین و آخرین نصیحتی بود که پدرم همیشه به ما می‌گفتند و فکر می‌کنم بسیار در زندگی‌های شخصی و اجتماعی ما موثر و همیشه در ذهن من بوده است.

در پایان این گفتگو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ضابطیان درباره کتاب تازه اش پرسید و ضابطیان پاسخ داد: کتابی نوشته ام و منتظرم دوران کرونا تمام بشود تا آن را چاپ کنم.

جهرمی نیز جویای اسم این کتاب شد تا منتظر آن باشد و مجری «فرش بنفشه» گفت: اسم این کتاب «سه رنگ» و غذا نوشت های من از ایتالیا است.

انتهای پیام/