دیزنی‌پلاس در روز اول ارائه خود در قاره سبز ۵ میلیون بار دانلود شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، به لطف خانه‌نشینی اجباری اروپایی‌ها، سرویس جدید محتوای آنلاین کمپانی دیزنی با نام دیزنی‌پلاس در اولین روز از شروع به کار خود در برخی کشورهای اروپایی، بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن دیزنی‌پلاس، 2 روز پیش یعنی سه ‌شنبه 24 مارچ در انگلستان، ایرلند، اتریش، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوییس راه‌اندازی شد و  بنا بر آنالیزهای به دست آمده در مجموع بیش از 5 میلیون بار در این 7 کشور دانلود شده است.

البته این تعداد دانلود لزوما به معنای آن نیست که دیزنی 5 میلیون مشترک جدید پیدا کرده است، چرا که این اپلیکیشن جوری طراحی شده است که هر مشترک می‌تواند آن را در چندین دستگاه خود دانلود کرده و به طور همزمان از آن‌ها استفاده کند.

با این حال این این آمار و ارقام را می‌توان به عنوان متر و معیاری از ضریب نفوذ دیزنی‌پلاس در جامعه اروپایی در نظر گرفت. آغاز به کار سرویس محتوای آنلاین دیزنی در اروپا 4 ماه بعد از راه‌اندازی اولیه آن در آمریکا، کانادا، هلند، استرالیا و نیوزلند بوده است. از آن زمان تا کنون بنا بر اطلاعاتی که این ابرکمپانی دنیای سرگرمی منتشر کرده، بیش از 28.6 میلیون مشترک به عضویت این سرویس درآمده‌اند.

دیزنی‌پلاس هم‌اکنون رده هفتم پر استفاده‌ترین اپلیکشن‌های پولی غیر بازی در جهان را دارد و از این حیث بعد از اپلیکیشن‌های تیندر، یوتیوب، نتفلیکس، تیک‌تاک، تن‌سنت ویدیو و iQIYI قرار دارد. به نظر می‌رسد راه افتادن دیزنی‌پلاس در اروپا وضعیت این اپلیکیشن را در این رده‌بندی بهبود بخشد.

البته دیزنی‌پلاس به جز این کشورهای جدید قرار بود در بازارهای دیگری نیز عرضه شود. این کمپانی عرضه سرویس خود در فرانسه را به درخواست دولت این کشور به مدت 2 هفته عقب انداخت و راه‌اندازی آن در هندوستان نیز به علت قرنطینه سراسری این کشور تا زمان نامشخصی معلق شده است.

به نظر می‌رسد سرویس ‌دیزنی‌پلاس با توجه به برند‌ها و استودیوهای فیلمسازی مختلفی همچون پیکسار، مارول و لوکاس‌فیلم که این کمپانی در تملک خود دارد به زودی به یکی از بازیگران حوزه محتواهای آنلاین بدل شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/