کرونا کپی رایت «هری پاتر» را برای معلم ها آزاد کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱

کرونا کپی رایت «هری پاتر» را برای معلم ها آزاد کرد

جی. کی. رولینگ حق استفاده از رمان های «هری پاتر» را تا پایان سال تحصیلی برای معلمها آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری  صبا به نقل از فیگارو، با اجازه رسمی جی.کی. رولینگ نویسنده مطرح سری کتاب های «هری پاتر»، معلم ها در سراسر دنیا می توانند ویدیوهایی از خودشان در هنگام خواندن کتاب های «هری پاتر» برای بچه هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا از رفتن به مدرسه منع شده اند، ارسال کنند.

این خبر که روز ۲۰ مارس توسط صفحه رسمی جی.کی. رولینگ منتشر کرد، بدین معنی است که نویسنده موفق دنیا و وکلایش حق کپی رایت رمان های «هری پاتر» را تا پایان سال تحصیلی برای معلم ها آزاد کرده اند.

بنا به بیانیه صفحه رسمی رولینگ، معلم ها در هرجای دنیا اجازه دارند ویدیوهایی از خودشان در هنگام خوانش کتاب های «هری پاتر» (هر هفت جلد) را بر روی تارنماهای امن مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری (یعنی اواخر ژوئن) قرار دهند. در این وبسایت راهنمای دستور العمل نیز برای معلم ها در ذیل بیانیه قرار داده شده است.

جی.کی. رولینگ نویسنده اثر نیز در صفحه توییتر خود به همراه هشتگ «هری پاتر در خانه» اینگونه نوشت: خوشحال هستم که با رها کردن مجوز لازم برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی از خواندن کتاب های «هری پاتر» توسط معلم ها به آنها برای نگه داشتن دانش آموزان در خانه کمک می کنم.

این اجازه از سوی مولف کتاب های «هری پاتر» بدنبال بسته شدن بسیاری از مدارس در سراسر جهان به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا انجام می گیرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است