مجموعه داستان تازه‌ امین فقیری آمد/ جن‌ها یال اسب‌ها را می بافند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۰

مجموعه داستان تازه‌ امین فقیری آمد/ جن‌ها یال اسب‌ها را می بافند

مجموعه داستان تازه ای از امین فقیری با عنوان «اسب هایی که با من نامهربان بودند» به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مجموعه داستان «اسب هایی که با من نامهربان بودند» نوشته امین فقیری به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

امین فقیری این مجموعه داستانی را در بستر مستند – داستانی نوشته است.

این نویسنده با مجموعه داستان «دهکده پرملال» که دهه ۴۰ آن را نوشت، بیشتر شناخته می شود و تاکنون آثار بسیاری در حوزه داستانی، نمایشنامه، نقد و همچنین آثاری برای نوجوانان نوشته است.

در معرفی این کتاب آمده است: امین فقیری پیش از این در مجموعه داستان «دهکده پرملال» گوشه هایی از خاطرات خود را از زندگی و مردمان روستاهای ایران در پیش از انقلاب به نگارش درآورده است. جهان همان است که بود. بیابان و درخت و آسمان همان است و فقط کسانی که زمانی جوان بوده اند، سرباز یا معلم، گرفتار کار و عشق، در بند نان و آب و خانه بوده اند. اکنون جای خالی دیگران را باز می یابند. زمانی در آبادی ها بهداشت نبود، سواد نبود ،مرگ راحت بود اما از آن زمان مدت ها گذشته است و زمان می گذرد و جهان پیر می شود و خانه ها ویران و آبادی ها نامسکون.

کتاب «اسب هایی که با من نامهربان بودند» نیز مجموعه ۱۰ مستند داستان است که بخش عمده آن به خاطرات همان سال ها بازمی گردد. چه بازیافتن گذشته در حافظه باشد و چه رفتن مجدد به آن جا. بازگشت راوی به مکان هایی که سال ها پیش از این در آن به سر برده است و در آن جا دیگر نه کسانی را بازمی یابد که در زمانی دیگر می شناخته است بلکه فرزندان ایشان یا جای خالی شان را می بیند و در آن مکان ها نیز دیگر نشان حیات نمی یابد. چنین است که افرادی که به نظر زندگی سختی در روستاها و آبادی ها داشته اند از آن جا خلاصی یافته و روی آرامش را نیز دیده اند.»

در بخشی از متن کتاب چنین آمده است: «این جا اعتقاد دارند که جن ها شب ها می آیند و یال اسب ها را می بافند. اگر وقت بکنند دم اسب را هم ببافند، اسب مال آنها می شود، سوارش می شوند و می برند.»

از جمله آثار دیگر آثار امین فقیری می توان به «دهکده پر ملال»، «رقصندگان»، «زندگی با ورزش»، «انگار هیچ وقت نبوده»، «پلنگ‌های کوهستان»، «شهربازی» و «ببینم نبض تان می زند» اشاره کرد.

مجموعه داستان «اسب هایی که با من نامهربان بودند» از ۵ فروردین ماه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. نشر چشمه در روزهایی که امکان حضور در کتابفروشی ها میسر نیست، کتاب های تازه اش را به سفارش علاقه مندان برای آن ها پست می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000