کاخ جشنواره فیلم کن میزبان بی‌خانمان‌ها شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
کرونا و روزهای کم سابقه در سینما؛

کاخ جشنواره فیلم کن میزبان بی‌خانمان‌ها شد

به دنبال لغو جشنواره فیلم کن به علت شیوع ویروس کرونا، محل برگزاری این رویداد مهم سینمایی به محلی برای اسکان بی‌بضاعتان شهر بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، کاخ جشنواره بین‌المللی فیلم کن که تا چند روز پیش خود را برای میزبانی از مهم‌ترین نام‌های صنعت سینما آمادگی می‌کرد، درهای خود را برای پناه دادن به بی‌خانمان‌های شهر که جایی برای در امان ماندن از موج همه‌گیر کرونا ندارند، باز کرده است.
جشنواره فیلم کن در ابتدا قرار بود از ۱۲ تا ۲۳ می در مجموعه پوشیده از درختان نخلRiviera برپا شود که هفته گذشته خبر رسید برگزاری آن با تصمیم مسئولان به اواخر ماه جون منتقل شده است.

حال در اقدامی دیگر، این رویداد مهم سینمایی درهای محل برگزاری خود را از روز جمعه گذشته برابر با ۲۰ مارچ، به روی افراد بی‌بضاعت شهر باز کرده است.

دومینیک اودلاست از مسئولان شهر کن در این‌باره گفت: ما در این مکان هر روز پذیرای ۵۰ تا ۷۰ نفر هستیم.

۸ روز پیش امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه از ۶۷ میلیون فرانسوی خواست تا با ماندن در خانه از گسترش این بلای همه‌گیر جلوگیری کنند. در این میان یکی از بزرگترین مشکلات در اثرگذاری این طرح وجود حدود ۱۲ هزار بی‌خانمانی است که در خیابان‌های این کشور زندگی می‌کنند؛ افرادی که به طور معمول به خدمات بهداشتی عادی هم دسترسی ندارند و ممکن است اثر عمیقی در ادامه شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

گفته می‌شود در ورودی این مجموعه از افراد تست دمای بدن گرفته می‌شود و در داخل آن محوطه غذاخوری، بلوک‌های حمام و محلی برای تماشای تلویزیون و بازی تدارک دیده شده است. علاوه بر این خدمات، اتاق‌هایی مخصوص با ردیف‌هایی از تخت‌های کمپی برای خواب این افراد وجود دارند.

اودلاست همچنین افزود: ما برای سگ‌های این افراد نیز محلی آماده کرده‌ایم، چرا که می‌دانیم وجود این حیوانات برای بسیاری از این بی‌خانمان‌ها، عزیز و البته ضروری است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است