کمک‌هزینه گروه‌های تئاتر پرداخت شود/ تعویق کارگاه‌های «تئاتر تازه»

یوسف باپیری کارگردان و مدرس تئاتر با اشاره به تعطیلی فعالیت های فرهنگی هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا به خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: کلاس های آموزشی گروه «تئاتر تازه» به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کنسل شده است و به محض اینکه از حالت قرنطینه خارج شویم کارها دوباره به حالت اول برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال است که کارگاه های آموزشی «تئاتر تازه» برگزار می شود، افزود: این کارگاه ها در مجموعه خانه هنر دهه شصت برگزار می شود که ما قبل از عید فراخوانی منتشر کردیم و حدود ۹۰۰ نفر ثبت نام کردند و قرار بود نیمه دوم اسفند مصاحبه ها انجام شود و از اردیبهشت ماه سال جدید کلاس ها را شروع کنیم که به دلیل مشکل پیش آمده کارها به تعویق افتاد.

این کارگردان در بخش دیگر صحبت هایش درباره فشار اقتصادی که به دلیل کرونا به گروه های تئاتری وارد شده است، توضیح داد: متاسفانه هنوز هزینه هایی که باید به گروه هایی که در سال گذشته اجرا داشتند داده می شد، تسویه نشده است یعنی قرار بود پایان سال با گروه‌های تئاتر تسویه کنند که این اقدام صورت نگرفت.

این مدرس تئاتر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مدیرکل هنرهای نمایشی باید کمک هزینه ها را پرداخت کند زیرا شرایط برای گروه‌های تئاتر خیلی سخت شده است. این کار نیاز به سیاست گذاری خاصی ندارد و مدیران باید وظایف خود را انجام دهند.

کارگردان نمایش «اُسلو» در پایان گفت: همچنین اجراهایی در ذهن داشتم که قرار بود تمرین ها را از اردیبهشت ماه شروع کنم ولی فکر می کنم قرنطینه خانگی تا اردیبهشت ماه ادامه دار شود و مجبور شویم کارها را به تعویق بیندازیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/