ستاره فیلم های آنتونیونی و فلینی درگذشت/ علت مرگ شاید کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴

ستاره فیلم های آنتونیونی و فلینی درگذشت/ علت مرگ شاید کرونا

لوچیا بُسه ستاره مشهور ایتالیایی فیلم های «ساتیریکون» فلینی و «مرگ یک دوچرخه سوار» باردم در 89 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بیلبورد، لوچیا بُسه (Lucia Bosè) بازیگر کهنه کار ایتالیایی فیلم های کارگردان های نامداری چون فدریکو فلینی، میکل آنجلو آنتونیونی و لوییس بونوئل و نیز مادر میگل بُسه ستاره پاپ اسپانیایی در ۸۹ سالگی درگذشت. میگل بُسه روز دوشنبه ۲۳ مارس خبر درگذشت مادرش را تایید کرد.

این خواننده اسپانیایی در صفحه اجتماعی اش در این باره نوشت: دوستان عزیزم… مادرم لوچیا بُسه از دنیا رفت، او اکنون در بهترین جایگاه ها قرار دارد.

بنا به گزارش رسانه های محلی اسپانیایی، لوچیا بُسه بر اثر ذات الریه در بریوا شهری کوچک در کشور اسپانیا جایی که در آن زندگی می کرد در ۸۹ سالگی از دنیا رفته است. با این حال برخی از رسانه ها از مرگ این بازیگر بر اثر ویروس کرونا خبر داده اند که البته بیلبورد هنوز قادر به تایید صحت این خبر نیست.

لوچیا بُسه که در دهه ۴۰ میلادی یک بار به عنوان «ملکه زیبایی» ایتالیا شناخته شد، بیشتر برای بازی در فیلم های «ساتیریکون» فدریکو فلینی و «مرگ یک دوچرخه سوار» خوان آنتونیو باردم (عموی خاویر باردم) شناخته می شد.

از دیگر فیلم های شاخص بُسه که او در آنها در نقش های اصلی ظاهر شد می توان به «داستان یک عشق» و «بانویی بدون گل‌های کاملیا» هر دو ساخته میکل آنجلو آنتونیونی، «متروک» فرانچسکو ماسلی، «نامش سپیده دم است» لوییس بونوئل، «زیر نشان عقرب» برادران تاویانی و «ناتالی گرانگر» مارگریت دوراس اشاره کرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است