«جرجانی» به جمع گالری‌های مرکز شهر می‌پیوندد/ بازگشایی از تابستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵
پویا جرجانی در گفتگو با صبا:

«جرجانی» به جمع گالری‌های مرکز شهر می‌پیوندد/ بازگشایی از تابستان

مدیر گالری جرجانی از نقل مکان این گالری به مرکز شهر تهران و بازگشایی گالری جدید تا حدود تابستان 99 خبر داد.

پویا جرجانی مدیر گالری جرجانی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برنامه های این گالری در سال ۹۹ بیان کرد: گالری جرجانی در حال نقل مکان به مرکز شهر است نابراین فعالیت های نمایشگاهی آن پس از بازسازی و مرمت فضای گالری جدید آغاز خواهد شد.

وی درباره زمان بازگشایی مجدد این گالری گفت: کار بازسازی و مرمت گالری جدید احتمالا تا تابستان سال ۹۹ به طول خواهد انجامید و برای مرداد و شهریورماه سال آینده برنامه های نمایشگاهی را برنامه ریزی خواهیم کرد.

جرجانی با اشاره به مکان گالری جدید خود اظهار کرد: گالری جرجانی در حوالی چهارراه پارک وی واقع شده بود و از سال آینده در مکان جدید آن واقع در خیابان کریمخان زند فعالیت های تازه را از سر خواهد گرفت.

این مدیر گالری درباره دلیل این جابجایی توضیح داد: منطقه ۶ تهران به عنوان منطقه فرهنگی و هنری تهران شناخته شده است و بسیاری از گالری های تهران نیز در طول سال های گذشته به مرور به این منطقه از تهران نقل مکان کرده و یک جا جمع شده اند و به همین دلیل گالری جرجانی نیز به این منطقه منتقل می شود تا مخاطبان دسترسی بهتری برای بازدید از نمایشگاه های این گالری داشته باشند.

وی درباره محاسن متمرکز شدن گالری ها در یک منطقه از تهران توضیح داد: تا چندین سال پیش گالری های تهران در مناطق مختلف شهر پراکنده بودند و با توجه به این که روزهای جمعه اغلب گالری ها مراسم افتتاحیه نمایشگاه های خود را برگزار می کنند و تهران نیز شهر بسیار پرترافیکی است، بسیاری از علاقه مندان به آثار هنری امکان بازدید از نمایشگاه های مختلف در روز افتتاحیه را ندارند اما وقتی این گالری ها در یک منطقه متمرکز باشند، علاقه مندان می توانند در مدت زمان کوتاهی از چندین نمایشگاه مورد علاقه خود بازدید کنند.

جرجانی در پایان تصریح کرد: اوضاع کنونی کشور بسیار عجیب و غریب و پیچیده شده است و اگر چه ما برنامه ریزی نمایشگاهی گالری جرجانی را از خردادماه سعی می کنیم که داشته باشیم ولی ممکن است در نهایت واقعیت چیز دیگری باشد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است