کنداکتور شبکه را با توجه به کرونا تعیین کردیم/ برنامه‌سازی در پنج گروه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸
مدیر رادیو سلامت به صبا گفت:

کنداکتور شبکه را با توجه به کرونا تعیین کردیم/ برنامه‌سازی در پنج گروه

مدیر رادیو سلامت از جزییات برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام نوروز و سال 99 سخن گفت.

صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در سال ۹۹ عنوان کرد: باتوجه به اپیدمی ویروس کرونا در کشور، کنداکتور رادیو سلامت بر اساس نیازهای جامعه و مصلحت مخاطبان تغییر کرده است و برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف مربوط به ویروس کرونا روی آنتن داریم.

وی با اشاره به اینکه برای ایام تعطیلات نوروز ۹۹ سه برنامه جدید روی آنتن رادیو سلامت است، بیان کرد: برنامه «بهارستان» که صبح‌ها پخش می‌شود با محوریت مهارت‌های فردی در خانه ماندن برنامه‌ریزی شده است. برنامه «پاسخگو» که هر روز به صورت زنده با حضور کارشناسان ساعت ۱۵ تا ۱۶ روی آنتن می‌رود، به سوالات مختلف مردم درباره ویروس کرونا جواب می‌دهد.

مدیر رادیو سلامت افزود: «کافه سی» برنامه‌ای است که هر روز به صورت زنده از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روی آنتن می رود. این برنامه که در عین حال به مباحث کرونا و مهارت‌های ارتباطی که باید این روزها کسب کنیم تا بتوانیم از زنجیره انتقال کرونا خارج شویم، می‌پردازد فضای شاد، طنز و نمایشی نیز دارد.

اعتمادسعید تاکید کرد: همچنین برنامه‌های کوتاه در حوزه سبک زندگی جدید با حضور مهمان ناخوانده کرونا داریم که به صورت آیتم‌های کوتاه در فضای ۲۴ ساعت کنداکتور جاری است. برنامه‌های نام برده شده تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. بقیه برنامه‌ها تولیدی و متاثر از فضای کرونا و مسایلی است که مخاطبان ما و همین طور کادر پزشکی در این موقیعت با آن درگیر هستند.

وی افزود: در حال حاضر در موقعیت و وضعیت بحرانی قرار داریم که گاهی مجبور هستیم روزانه تصمیم بگیریم. تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، ما نیز برنامه‌های رادیو را روزانه و هفتگی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم به نیازهای جامعه پاسخ بدهیم. برنامه‌های ثابتی داریم اما با توجه به بحران آن برنامه‌ها را کنار گذاشته و با توجه به نیاز روز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

جزییات برنامه‌های نوروز ۹۹ رادیو ایران/ برنامه ما ارتقای کیفی آثارست

استراتژی رادیو فرهنگ در سال ۹۹/ مستند مفاخر فرهنگی ایران ساخته می شود

تولید نمایش در ژانر وحشت را کلید زدیم/ برنامه‌ریزی برای مسابقه استعدادیابی

مدیر رادیو سلامت با اشاره به اینکه این شبکه رادیویی دارای پنج گروه برنامه‌سازی است، اظهار کرد: اولین آن گروه «بهداشت و تندرستی» است که به سلامت جسم می پردازد. گروه «سلامت و روان» دومین آن است که مباحث روانی و بهداشت روان را مدنظر قرار می‌دهد. گروه «سلامت اجتماعی» سومین گروه است که مباحث مربوط به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را ترغیب می‌کند.

اعتمادسعید افزود: چهارمین گروه، گروه «تغذیه» است که به عنوان یک گروه مستقل به نقش تغذیه در ارتقای و موضوعات مربوط به سبک زندگی می‌پردازد. پنجمین آن گروه «خانواده ما» است که با توجه به اینکه ارتقای سلامت در محیط خانوادگی شکل می‌گیرد به بحث سلامت و خانواده و تمام موضوعات مربوط به آن می‌پردازد.

وی درباره دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی تشریح کرد: «به زندگی سلام کن» عنوان برنامه‌ای است که صبح‌ها ساعت ۶:۳۰ تا ۸ روی آنتن می‌رود. برنامه «افق روشن» یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه است که بحث‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند.

مدیر رادیو سلامت تاکید کرد: در حال حاضر که با موضوع کرونا درگیر هستیم در ایام غیر از تعطیلات برنامه «پاسخگو» را داریم که هر روز در دو نوبت صبح‌ها ساعت ۸:۱۵ تا ۹ و بعد از ظهرها ساعت ۱۵ تا ۱۶ با حضور کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به مباحث کرونا با منظر پاسخگویی به سوالات مخاطبان می‌پردازد.

اعتمادسعید ادامه داد: برنامه «خونه زندگی» که موضوع سلامت را از چهار حوزه سلامت جسم، روان، اجتماع و معنوی در محیط خانواده را پیگیری می‌کند، از دیگر برنامه‌های رادیو است. همچنین در این شبکه رادیویی به برنامه‌های چالشی در حوزه سلامت نیز می‌پردازیم که امروزه با توجه به شیوع ویرو کرونا منعکس به چالش‌های مربوط به کرونا است.

وی اظهار کرد: برنامه ای در حوزه سلامت روان با نام «دوباره مرور کنم داریم که منعکس از فضای روز بحث اضطراب و کرونا است و به چگونگی کنترل استرس در کودکان و مباحث مربوط به حوزه سلامت و بهداشت روان می‌پردازد. بحث تغذیه نیز در برنامه‌های «غذا سلامت و زندگی»، «سفره ایرانی» و «کلینیک چاقی» پیگیری می‌شود.

به گفته مدیر رادیو سلامت، یک برنامه تخصصی در حوزه سلامت جسم برای کادر پزشکی، پزشکان و پیراپزشکان در این شبکه روی آنتن می‌رود که منعطف به بحث کرونا است و آخرین پروتکل‌های درمانی از طریق این برنامه برای کادر پزشکی و پرستاران و بیان می‌شود.

اعتماد سعید در پایان درباره برنامه‌های شبانگاهی رادیو سلامت نیز گفت: آخرین اخبار روز سلامت در برنامه خبری این شبکه ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن می‌رود و برنامه چالشی «مخاطب خاص» که روزهای شنبه ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود به چالش‌های سیاستگذاری در حوزه سلامت می‌پردازد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است