ژیلا تقی‌زاده درگذشت/ سال ها مبارزه با سرطان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶

ژیلا تقی‌زاده درگذشت/ سال ها مبارزه با سرطان

ژیلا تقی‌زاده هنرمند نقاش ، داستان‌نویس و از فعالان رادیو در سن 61 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا، ژینوس تقی‌زاده نقاش و مجسمه‌ساز و خواهر ژیلا تقی‌زاده اعلام کرد: «خواهرم ژیلا، پس از ۲۱ سال مبارزه با بیماری، دیگر جانش تاب نیاورد و رفت. ژیلا تقی‌زاده، داستان و نمایشنامه‌نویس، نقاش و طراح صحنه در ۶۱ سالگی درگذشت.»

ژیلا تقی‌زاده، داستان و نمایشنامه‌نویس، نقاش و طراح صحنه در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۶۷ در رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهراء فارغ‌التحصیل شد. تقی‌زاده از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی گوناگونی به صورت انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرده‌است.

ژیلا تقی‌زاده همچنین با رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو نمایش، رادیو سلامت و… نیز در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی همکاری داشت.

از دیگر فعالیت‌های او طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترهای مختلف بود. از آثار داستانی او می‌توان به «جیبی پر از بادام و ماه»، «لباس آبی روی بند رخت»، «کهنه رباط»، «من با یه پریزاد دوستم»، «خودنویس‌های بیچاره»، «سهم من از دریا»، «به اندازه یک نقطه» (نامزد دریافت جایزه ادبی «پروین») و… اشاره کرد.

ژیلا تقی‌زاده در روز دوم فروردین‌ ۹۹ پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

خبرگزاری صبا درگذشت وی را به جامعه هنری و خانواده شان تسلیت می گوید.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است