نتفلیکس برای حمایت از افراد بیکارشده دست به کار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
با بسته 100 میلیون دلاری؛

نتفلیکس برای حمایت از افراد بیکارشده دست به کار شد

کمپانی نتفلیکس با اختصاص بودجه‌ای 100 میلیون دلاری به حمایت از کارگران و کارمندان بیکار شده صنعت سرگرمی شتافت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی نتفلیکس برای مقابله با تاثیرات ویران‌گر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده مشاغل مرتبط با صنعت سرگرمی، یک بسته ۱۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از افراد شاغل در این حوزه که درآمد خود را از دست داده‌اند اختصاص داد.

تد سارانتوس رییس بخش محتوای نتفلیکس در این باره گفت: ویروس Covid19  برای بسیاری از صنایع و از جمله جامعه تولیدات خلاقه، ویران‌گر بود. هم‌اکنون تقریبا تمام فعالیت‌های مربوط به تولید آثار سینمایی و تلویزیونی در سرتاسر جهان به حال تعلیق در آمده و صدها هزار نیروی مرتبط با آن را بیکار کرده است. سارانتوس در ادامه بیانیه خود افزوده است: این بیکاری شامل برق‌کارها، نجاران، رانندگان و بسیاری افراد روزمزد دیگری است که به صورت پروژه‌ای کار می‌کردند. این افراد در دوران رشد و شکوفایی، یار و همراه نتفلیکس بودند و ما اکنون در این برهه سخت می‌خواهیم همراه آنان باشیم، به خصوص آن که دولت‌ها همچنان درگیر پیدا کردن راهی برای حمایت‌ از اقتصاد هستند.

تخمین زده می‌شود که از زمان اوج‌گیری شیوع کرونا در جهان بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد مرتبط با صنعت فیلم و سریال‌سازی در سرتاسر جهان کار خود را از دست داده‌اند؛ رقمی که هر لحظه بر تعداد آن افزوده می‌شود. این مشکل تا بدان‌جا پیش رفته است که اتحادیه‌های صنفی همچون «اتحادیه بین‌المللی شاغلان صنعت نمایش – IATSE» و «انجمن بازیگران تلویزیون و رادیوی آمریکا – SAG-AFTRA» خواستار حمایت دولت‌های محلی و فدرال ایالات متحده آمریکا برای حمایت از اعضای خود شده‌اند.

نتفلیکس علاوه بر این بسته حمایتی، بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری برای رسیدگی اورژانسی به اشخاص بیکار شده در کشورهای ثالث که نتفلیکس در آن‌ها تولیدات بزرگی دارد، اختصاص داده است. طبق گفته سارانتوس، این کمپانی با نهادهای صنفی که سعی دارند تاثیرات مخرب این بیماری جهانی را در اروپا، آمریکای لاتین و آسیا به حداقل برسانند نیز همکاری می‌کند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است