دولت حق بیمه فصل بهار تئاتری‌ها را می‌دهد/ بهروز بقایی در قرنطینه خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
شهرام گیل آبادی در گفتگو با صبا:

دولت حق بیمه فصل بهار تئاتری‌ها را می‌دهد/ بهروز بقایی در قرنطینه خانگی

مدیر عامل خانه تئاتر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان هنرمندان تئاتر توسط دولت در فصل بهار خبر داد.

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره وضعیت پرداخت حق بیمه و سرانه درمان اعضای خانه تئاتر در فصل بهار توسط دولت گفت: رایزنی هایی با وزارت کار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر انجام دادیم و قرار شد هزینه بیمه و سهم درمان هنرمندان تئاتر فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری توسط دولت پرداخت شود پس هنرمندانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند سه ماهه اول سال نگران حق بیمه خود نباشند زیرا پرداخت می شود.

وی با اشاره به خبر ابتلای تعدادی از هنرمندان تئاتر به بیماری کرونا افزود: تعدادی از هنرمندان در قرنطینه خانگی هستند و به لطف خدا رو به بهبودی هستند، همچنین بهروز بقایی از بیمارستان مرخص شده است و در قرنطینه خانگی به سر می برد و حالشان خیلی بهتر شده است.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه سالی که گذشت بسیار سخت و طاقت فرسا بود، تاکید کرد: هنرمندان تئاتر واقعا نیاز جدی به حمایت دولتی دارند و سیاستگذاری ها باید به سمتی برود که از صنوف حمایت کنند. پیشنهاد ما این است که امور را به خود صنوف واگذار کنند و دولت حمایتگر حرکت های صنفی باشد.

بیشتر بخوانید

پرداخت حق بیمه و سرانه درمان اعضای خانه سینما توسط صندوق اعتباری هنر

حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار هنرمندان موسیقی توسط دولت پرداخت می شود

وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا تئاتر مورد حمایت دولت ها قرار می گیرد و برای رسیدن به هدف تعالی و رشد تئاتر هزینه می کنند ولی دولت ما با سیاستگذاری های اشتباه سبب شده تئاتر به سمت کار فرهنگی نرود و نتواند خدمات خود را به درستی به مردم تقدیم کند در نتیجه هنرمندان تئاتر به فکر کارهایی افتاده اند که از طریق گیشه هزینه هایش تامین شود.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه دولت باید فکر اساسی برای تئاتر کند، بیان کرد: سختی هایی که می بینیم بالاخره خودش را در اقتصاد هنر نشان می دهد در نتیجه نیاز به تدبیر اساسی در حوزه اجرا داریم. همچنین ما نیاز به شورای صنفی داریم که سال قبل پیش نویس آن را به اداره کل هنرهای نمایشی دادیم و به اعتقاد ما به عنوان یک حرکت راهبردی است ولی هنوز جوابی در این زمینه به ما داده نشده است.

وی در پایان گفت: خانه تئاتر در کنار تک تک هنرمندان است و تا جایی که بتوانیم در مشکلات آن ها را پشتیبانی می کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است