سینما‌داران آمریکایی دست به دامن کنگره و ترامپ شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۲
فاجعه کرونا ادامه دارد؛

سینما‌داران آمریکایی دست به دامن کنگره و ترامپ شدند

انجمن ملی سینماداران آمریکا خواستار تسهیلات مادی و معافیت‌های مالیاتی برای تاب آوردن در تعطیلی در بحران کرونا شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا و تعطیلی زنجیره‌ای و ادامه‌دار سالن‌های سینما در این کشور، سینماداران آمریکایی از کنگره و دونالد ترامپ رییس‌جمهور این کشور درخواست اقدامی عاجل و کمک مالی اورژانسی کرده‌اند.

در چند روز گذشته طیف وسیعی از سالن‌های سینما در آمریکا تعطیل شده‌اند و کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی اکران آثار جدید خود را به تعویق انداخته‌اند. این تعطیلی‌ها نه فقط جامعه سینمایی که صنوف و افراد شاغل مرتبط با این صنعت همچون کارگران فروشنده پاپ‌کورن، بلیط‌فروشان، نیروهای خدماتی و دیگر اقشار را تحت تاثیر خود درآورده است.

در همین حین انجمن ملی صاحبان سالن سینما در آمریکا که بازوی اصلی این صنعت برای لابی و مذاکره با سیاستمداران به شمار می‌رود، خواستار تسهیلات برای بخش نمایش خود شده تا بتواند با تبعات مالی تعطیلی گسترده اعضای خود مقابله کند. این انجمن اینطور استدلال کرده است که مجتمع‌های سینمایی در این ایام همچنان باید هزینه‌های ثابت خود همچون اجاره‌‌بها را بپردازند، بی‌آنکه بلیطی فروخته باشند. آن‌ها همچنین خواستار معافیت‌های مالیاتی شده‌اند تا از محل آن بتوانند خدمات حمایتی برای کارکنان خود فراهم سازند.

در بیانیه این انجمن آمده است: مدل تجاری صنعت صاحبان سینما در آمریکا به گونه‌ایست که بیشترین آسیب را از بحران به وجود آمده می‌بیند. ما همزمان با مقابله با این شرایط نامطلوب پیش آمده، از کنگره و ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تقاضا داریم تا به صنعت سالن‌داران سینما و هزاران کارمند آن اطمینان خاطر دهند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

پیش از این هیات مدیره انجمن ملی صاحبان سینما در آمریکا با صدور دستوری به این نهاد مجوز داد تا برای رسیدگی و حمایت از کارمندانی که در این مدت بیکار بوده‌اند، یک میلیون دلار از محل ذخیره مالی خود برداشت کند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000