نظر ابراهیم فروزش درباره نمایش رایگان فیلم‌هایش در دوران قرنطینه/ در خانه بمانیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

نظر ابراهیم فروزش درباره نمایش رایگان فیلم‌هایش در دوران قرنطینه/ در خانه بمانیم

ابراهیم فروزش نویسنده و کارگردان درباره فیلم‌هایی که هر روز به صورت آنلاین توسط کانون منتشر می‌کند به نکاتی اشاره کرد.

ابراهیم فروزش نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اتفاقی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم زده است و روزی یک فیلم را در پرتال اینترنتی خود به شکل رایگان منتشر می‌کند تا بچه ها در ایام قرنطینه کرونایی محصول فرهنگی برای تماشا داشته باشند و آثاری از این کارگردان نیز درمیان این فیلم‌ها است، توضیح داد: من هم چند روز گذشته از نمایش فیلم‌های خود در کنار دیگر فیلم‌ها اطلاع پیدا کردم ولی چیزی که می‌توانم بگویم این است که فیلم‌هایی که درحال نمایش هستند از یک گوشه سینمای ایران یاد می‌کنند و در حقیقت بخشی از سینمای ایران و یک مروری بر تاریخچه تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالیان طولانی هستند.

وی افزود: ما شاهد یک مجموعه از فیلم‌های شاخص ایران هستیم که هم در داخل فیلم‌های مطرحی هستند و هم در خارج از کشور در جشنواره های مختلف و در زمان های مختلف شرکت کردند و نشان دادند که سینمایی به نام سینمای ایران وجود دارد.

این فیلمساز تاثیرگذار در سینمای کودک و نوجوان ایران تاکید کرد: اگر نگاهی به سازندگان این فیلم‌ها داشته باشیم شاهد افراد باسابقه و معتبر سینما خواهیم بود که در چهل سال گذشته این فیلم‌ها را ساخته‌اند پس در کل نمایش این مجموعه از فیلم‌ها اتفاق خوبی است و باعث آشنایی بیشتر نسل جدید که سینما را دوست دارد و به دنبال تولید فیلم‌های خاص کودکان و نوجوانان است و می‌خواهد بداند شروع این سینما از کجا بوده و امروز به کجا رسیده است با تاریخ سینمایمان می شود.

کارگردان فیلم «بچه‌های نفت» درباره ایده این کار و مفید بودن آن در این روزهایی که همه مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا در قرنطینه خانگی هستند، عنوان کرد: این ایده اتفاق خوبی برای این دوران قرنطینه است و ای کاش از تلویزیون نیز این فیلم‌ها پخش می‌شدند زیرا اکثر مردم به دلیل کرونا در خانه در حالت تقریبا محبوس به سر می‌برند و زمان زیادی برای تماشا دارند.

به گفته وی، مادر و پدرها نیز می‌توانند ایام کودکی خود را در این فیلم‌ها پیدا کنند و در مواجهه با کودکان و نوجوانان که بازی‌های کامپیوتری و دنیای مجازی بسیار گسترده‌ای پیش رویشان است از گذشته خود حرف بزنند و یادآور آن دوران باشند.

به انیمیشن سازهای ایرانی افتخار می کنم

وی افزود: به این امید که سینمای کودک و نوجوان ایران جانی بگیرد و کارهای با ارزش دوباره بتوانند در داخل و خارج از کشور مطرح شوند که البته مطرح هم هستند؛ همانطور که وقتی به فیلم‌های انیمیشن و آثاری که در جشنواره پویانمایی حضور پیدا می‌کنند نگاه می‌کنم بسیار برای من باعث خوشحالی است که می‌بیینم جوان‌ها می‌آیند و بسیار علاقمند به کار انیمیشن هستند و انیمیشن ایران درحال قرار گرفتن در جایگاهی است که واقعا شایسته آن است. فیلم‌های سینمایی نیز یادآور همه دوستانی است که در گذشته کار می‌کردند و الان یه عده‌ای از آن‌ها یا از اینجا رفته‌اند و یا فوت کرده‌اند ولی کارهای ماندگارشان در سینمای کودک و نوجوان به یادگار مانده است.

کارگردان فیلم «هامون و دریا» درباره شیوع کرونا و وضعیت فعلی جامعه اشاره کرد: حرف من با مردم خیلی مشخص است؛ بیماری کرونا بسیار کشنده و خطرناک است و می‌بینیم که گریبان خیلی از مردم جهان را گرفته است بنابراین وقتی اعلام می‌شود در خانه‌های خود بمانید باید گوش دهیم و الان من نه بعنوان یک شخصی که فیلمی ساخته یا نساخته است بلکه به عنوان یک انسان باید به این صحبت‌ها گوش کنم.

فروزش در پایان گفت: عده‌ای اهمیت نمی‌دهند و سپس دچار این بیماری می شوند و با کمال تاسف می‌بینیم که هم خودشان از بین می‌روند هم دیگران را به خطر می اندازند. این دوران سپری خواهد شد و حتما بحرام فروکش خواهد کرد ولی برای این فروکش کردن همه ما باید سهمی داشته باشیم. اگر نمی‌توانیم کار موثری در مداوا انجام دهیم پس در خانه بمانیم تا مبتلا نشویم و دیگران را مبتلا نکنیم. این چیزی است که فرد فرد ما به عنوان مردم این کشور باید به آن عمل کنیم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000