پخش دو برنامه «صبح است و بهاران» و «شب و ستاره» از رادیو نوروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷

پخش دو برنامه «صبح است و بهاران» و «شب و ستاره» از رادیو نوروز

«صبح است و بهاران» و «شب و ستاره» عناوین دو برنامه نوروزی است که در ایام عید از رادیو نوروز روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نوروز، در برنامه «صبح است و بهاران» رادیو نوروز، هر صبح بازی و آشپزی خانگی آموزش داده
می شود.

حسین معصومی تهیه کننده این ویژه برنامه گفت: هدف از این برنامه این است که به مخاطب خود بگوییم که به جای سفر چه باید کرد و در این راستا گزارش هایی از سراسر کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به بخش های این برنامه اظهار کرد: تعامل با مخاطب، سلامت و بهداشت، خبرهای روز، ایمنی و امنیت، بیان ارزش های فرهنگی مناطق و ارزش های ملی و دفاع مقدس از دیگر بخش های «صبح است و بهاران» است.

دعوت چهره های شاخص رادیویی، بیان آداب و رسوم نوروز در آن سوی مرزها،سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش مدارس، نوروز در فرهنگ عامه، نوروز در ادیان، مطالعه و کتابخوانی، آموزش بازی های خانگی و آشپزی خانگی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

«صبح است و بهاران» هفته اول (از ٢٨ تا ٨ فروردین) باگویندگی فاطمه صداقتی و در هفته دوم (از ٩ تا ١۵ فروردین) با گویندگی محمدحسین امیدی
از ساعت ۶تا ۱۰ صبح روی موج fm ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز شنیده می شود.

معرفی اقوام ایرانی در «شب و ستاره» رادیو نوروز

یکی دیگر از برنامه های رادیو نوروز، معرفی آداب و رسوم یکی از اقوام ایرانی  و موسیقی های خاص آن دیار است که وحید بیات یکی از تهیه کننده های این برنامه درباره آن گفت: با توجه به اهمیت نگاه به سفر به عنوان وسیله‌ای برای شناخت و تبادل فرهنگی در جامعه سعی خواهد شد نگاه نویی به سفر با عنوان سفر آگاهی داشته باشیم. به همین منظور بخش های متنوعی با موضوعات فرهنگی، ادبیات، موسیقی، گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی و معرفی اماکن فرهنگی هنری پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی آثار تاریخی و فرهنگی و معرفی سازنده های آن مثل آرامگاه فردوسی و مسجد اعظم قم که به دست استاد لرزاده ساخته شده، معرفی شخصیت های فرهنگی شهرهای کشور، خوانش سفرنامه های گذشتگان و معاصر و مقایسه آن از مهمترین بخش های برنامه «شب و ستاره» است.

بیات تصریح کرد: هر شب به فرهنگ یکی از اقوام ایرانی پرداخته خواهد شد و با فضای موسیقی هایی متناسب با آن قوم و فرهنگ و بررسی آداب و رسوم آنان با توجه به ایام عید و بهار پرداخته خواهد شد.

شنوندگان رادیو نوروز می توانند «شب و ستاره» را هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد از موج fm ردیف ۹۵.۵مگاهرتز بشنوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است