نشر سرای خودنویس مسابقه «کلمات علیه کرونا» را برگزار می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۳

نشر سرای خودنویس مسابقه «کلمات علیه کرونا» را برگزار می‌کند

قاسم صفایی نژاد درباره مسابقه داستانک «کلمات علیه کرونا» که توسط نشر سرای خودنویس برگزار می‌شود، توضیحاتی ارایه داده است.

به گزارش خبرگزاری صبا، مسابقه داستانک «کلمات علیه کرونا» توسط نشر سرای خودنویس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ داستانک‌های تا ۱۰۰ کلمه خود را به نشانی نشر سرای خودنویس در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. به برگزیدگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

قاسم صفایی نژاد، مدیر نشر جام جم درباره این مسابقه داستان نویسی نوشته است: «ویروس منحوس کرونا این روزها در صدر اخبار کشور و حتی جهان است. ویروسی با سرعت انتقال بالا که قرنطینه شدن یکی از راهکارهای جدی برای شکست آن است. در روزهای قرنطینه مصرف رسانه‌ای مردم بالاتر از همیشه است. مطالعه کتاب، تماشای فیلم و پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی، غالب فعالیت مردم شده است. اما آیا فقط باید مصرف کننده محتوا باشیم؟ آن هم در عصر رسانه‌های دیجیتال؟

سال گذشته مسابقه خودنویس را برای کشف استعدادهای داستان بلند برگزار کردیم. حالا نوبت آن شده است که در دوره جدید نشرسرای خودنویس مشارکت با مردم را مستمرتر از گذشته پیگیری کنیم. در این روزهای کرونایی باید کنار هم باشیم تا بر استرس کرونا که اتفاقاً باعث تشدید تلفات آن می‌شود، غلبه کنیم.

مسابقه‌ای ترتیب داده‌ایم که زیر ۱۰۰ کلمه از کرونا بنویسیم. از موقعیت‌های داستانی یا داستانک‌هایی که می‌توان برای کرونا و نحوه مواجهه با آن نوشت. خوشحال می‌شویم اگر بومی‌تر باشد. اگر می‌توانید در مورد شهر و روستای خود بنویسید. در مسابقه خودنویس از ۲۹ استان کشور با ما همکاری کردید، این بار هم کمک کنید که تجربه زیسته در این شرایط سخت را با هم مکتوب کنیم.

منتظر آثار هم شما هستیم. فقط علاوه بر ایمیل، دایرکت اینستاگرام و صفحه ادمین تلگرام که در پوستر آدرس‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید با هشتک #کلمات_علیه_کرونا نیز در صفحات مجازی به انتشار مطلب اقدام کنید. سعی می‌کنیم که همه آنها را رصد کنیم و در مسابقه شرکت دهیم.

هر روز پس از بررسی محتوای ارسالی، تمامی محتواهای در چارچوب قانون منتشر خواهد شد. پس از پایان فروردین و به یاری خداوند شکست کرونا، به ۳ نفر از بهترین‌ها جوایز ۱ میلیون تومانی، ۷۰۰ هزار تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی تقدیم می‌شود.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است